نمکی:بازگشایی اماکن زیارتی به بعد از عید فطر موکول شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بازگشایی اماکن زیارتی و متبرکه به بعد از عید سعید فطر موکول شد که بهانه‌ای برای افزایش حجم مسافرت به سمت شهرهای زیارتی نباشد و در شهرهایی مانند مشهد مقدس با فشار سنگین سفر زائران روبه‌رو نباشیم.

به گزارش وزارت بهداشت، سعید نمکی روز شنبه در حاشیه رونمایی از لباس محافظتی کادر درمانی ساخت ایران که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: در استان‌هایی مانند خوزستان شاهد افزایش موارد ابتلای قطعی به کرونا هستیم.

وی ادامه داد: اگرچه همکاران ما به شدت مراقبت می‌کنند و امیدواریم هفته آینده شاهد نزول سیر بیماری در استان خوزستان باشیم. استان‌هایی مانند لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و استان‌های همجوار با خوزستان ممکن است در خطر شیوع کرونا قرار داشته باشند.

نمکی بیان کرد: اگر مردم اوایل خردادماه همانند ماه های گذشته با ما همراهی کنند، می توانیم به مردم بگوییم که تیرماه بسیار راحت تری خواهند داشت، اما اگر این همراهی وجود نداشته باشند، نمی دانم چگونه می توان تضمین کرد که روزهای سخت تری در پیش نداشته باشیم.

در بازی کرونا پنج به یک از آمریکا و اروپا جلو هستیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز در بازی کرونا حداقل پنج به یک از آمریکا و اروپا جلوتر هستیم و مردم نباید با تصور اینکه کرونا تمام شده به سمت بی‌خیالی و عدم توجه به اهمیت رعایت مسائل بهداشتی پیش رفته و ما را دچار گرفتاری‌های تازه کنند.

وی ادامه داد: امروز وضعیت کرونا نسبت به گذشته مطلوب‌تر است، اما هر لحظه ممکن است این ویروس در دقیقه ۹۰ از دروازه‌ای که از آن بی خبر هستیم به ما گل بزند؛ بنابراین از مردم می‌خواهیم همان‌گونه که در شب‌های قدر و بازگشایی مساجد، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند، این همراهی را فراموش نکنند.

جزییات برگزاری مراسم راهپیمایی روز قدس

نمکی در مورد برگزاری مراسم راهپیمایی روز قدس در کشور گفت: امروز در نشست ستاد ملی کرونا این موضوع مطرح و مقرر شد که در مناطق سفید که نماز جمعه با رعایت فاصله و پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، مراسم روز قدس بنا بر توصیه امام راحل مبنی بر اعلام انزجار از استکبار جهانی بدون راهپیمایی و با رعایت فاصله گذاری و پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.

وی افزود: در مناطقی که قرمز هستند یا سفید نیستند مراسم روز قدس برگزار نمی‌شود، اما در تهران مقرر شد با مدیریت سپاه پاسداران و بسیج بتوانیم در مسیری مشخص به شکل سواره با اتومبیل یا موتورسیکلت به صورت نمادین انزجار خودمان را اعلام کنیم.

تولید لباس‌های حفاظتی کادر درمان در کشور

وزیر بهداشت اظهار کرد: تولید لباس‌های محافظتی کادر درمانی در کشور در زمان بسیار کوتاهی انجام شد و در روزهای اول، یکی از مشکلات عمده ما کمبود این اقلام و لوازم بود و با وجود ذخیره‌ای که داشتیم، اما با هجمه سنگین بیماری و عدم همراهی خیلی از کشورها و مجامع بین المللی با ایران روبه‌رو بودیم و برخی از همکاران ما به دلیل کمبود این اقلام، ازبین رفتند و داغ آنها بر دل ما خواهد ماند و روزهای سختی که ناجوانمردانه در شرایط تحریم به ایران تحمیل شد، فراموش شدنی نیست.

وی بیان کرد: با غیرت ملی و همّت مردم، صنایع، وزارت صمت، سازمان غذا و دارو، تجهیزات پزشکی، هیات امنای ارزی و دیگر دستگاه های اجرایی در طول ۵۰ روز از یک وارد کننده صرف به یک تولید کننده و امروز صادر کننده مقتدر در زمینه ماسک، لباس های محافظتی و ونتیلاتور تبدیل شدیم و امیدواریم که در آینده نزدیک با تلاش های شبانه روزی همکاران ما در شرکت های دانش بنیان و با دعای خیر مردم ،شاهد صادرات داروهای موثر این بیماری باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا