تهیه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از تهیه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور توسط موسسات علمی و پژوهشی استان خبر داد.
محمد محمدپور عصر شنبه در هشتاد و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در محل استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار داشت: فضای فیزیکی فرهنگی در آذربایجان شرقی بسیار پایین بوده و حدود یک بیستم فضای استاندارد جهانی است که باید نسبت به افزایش این فضا اقدامات لازم صورت گیرد.
وی همچنین با اشاره به میزان پایین مطالعه در کشور و آذربایجان شرقی گفت: بالا بردن سرانه مطالعه در استان باید مورد توجه تمامی فعالان این حوزه باشد و برنامه ریزی های مناسب برای افزایش این آمار می تواند و باید از اولویت های شورای فرهنگ عمومی استان باشد.
محمدپور با تاکید بر تهیه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور گفت: به منظور بهره گیری از توان مراکز علمی، فرهنگی و پژوهشی، در پی سپردن تدوین این برنامه به یکی از موسسات علمی، فرهنگی و پژوهشی خواهیم بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی همچنین با توجه به تاکید شورای فرهنگ عمومی استان، از آمادگی مدیریت استان، برای انتقال تجربیات استان در زمینه موفقیت های مدیریتی شهری و اجتماعی به سایر استان ها از جمله تهران خبر داد و گفت: رییس جمهور محترم چندی پیش از بسیاری از خدمات مدیریتی در استان و شهر تبریز از جمله پاکیزگی شهر، فقدان تکدی گری و معتادان متجاهر، تمجید کردند که این استان آمادگی انتقال تجربیات در این زمینه ها را به دیگر استان ها خواهد داشت.
محمدپور همچنین از برگزاری جلسات منظم و ماهانه شورای فرهنگ عمومی استان در اولین شنبه هر ماه خبر داد و تعیین اولویت های موضوعی شورا را ضروری دانست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا