مجوز گردشگری برای ۱۳ سد آذربایجان‌شرقی صادر شد

مدیرعامل آب ‌منطقه‌ای‌آذربایجان‌شرقی گفت: مجوز گردشگری برای ۱۳‌ سد این استان در کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه گذاری صادر شد.

یوسف غفارزاده روز دوشنبه در سیزدهمین کارگروه گردشگری آب منطقه ای آذربایجان‌شرقی با هدف بررسی و تبیین اهداف و سیاست های گردشگری در سدها و منابع آبی، با تأکید بر ضرورت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری سدها و تاسیسات آبی، خواستار همدلی تمام واحدهای تخصصی و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در این زمینه شد و افزود: رونق گردشگری در سدها و تاسیسات آبی به عنوان یک اولویت همواره مورد تاکید وزارت نیرو است.

وی با اشاره به رونق گردشگری در سد امند و تأثیر آن در حفاظت و بهره برداری از سد و کمک به لایروبی کانال‌ها، نگهداری و آبگیری مخزن آن، خاطرنشان کرد: این تجربه می‌تواند در تعداد دیگری از سدها نظیر سد علویان، قلعه  چای و قیز قلعه سی نیز عملیاتی شود، چون در این سدها نیز امکانات خوبی برای توسعه گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی وجود دارد.

به گفته وی در صورت رونق گردشگری در سدها و تاسیسات آبی هم شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی هم مردم و هم دولت از این بابت منتفع و این مناطق به قطب گردشگری تبدیل خواهند شد.

وی همچنین در این جلسه بر لزوم استفاده از مخازن سدها برای پرورش ماهی با رعایت قوانین و مقررات مربوطه تاکید کرد.

غفارزاده خاطرنشان کرد: برای ۱۳ سد  شامل سد آیدوغموش میانه، شهید مدنی تبریز، قلعه‌چای عجب شیر، علویان مراغه، ستارخان اهر، سهند هشترود،  تاجیار سراب، قیز قلعه سی و خداآفرین، زنوز مرند، گلفرج جلفا، زرآباد ورزقان و آونلیق میانه و پنج چشمه آب درمانی شامل یل سویی کلیبر، الله حق و عسگرآباد سراب، شور سوی مراغه و عجب‌شیر از کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه گذاری استان آذربایجان شرقی به عنوان اولویت اول واگذاری مجوز گردشگری صادر شده است.

در آذربایجان شرقی ۴۶ سد وجود دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا