جان بولتون: چین و ایران در حال همکاری برای شرمسار کردن آمریکا هستند

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در توئیتر نوشته چین و ایران در حال همکاری برای شرمسار کردن آمریکا هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جان بولتون، مشاور امنیت ملی اسبق آمریکا در توئیتر نوشته چین و ایران برای شرمسار کردن آمریکا همکاری می‌کنند.

بولتون این اظهارات را در توئیتر در واکنش به گزارش‌هایی مطرح کرده که ادعا می‌کنند چین و ایران در حال همکاری برای تعمیر پالایشگاه‌های آسیب‌دیده دولت «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا هستند.

او در توئیتر نوشت: «رژیم غیرقانونی مادور از چین و ایران برای تعمیر پالایشگاه‌های آسیب‌دیده نفتی خود کمک دریافت می‌کنند. اشتباه نکنید. چین و ایران در حال همکاری برای تقویت مادورو و شرمسار کردن ایالات متحده هستند.»

بولتون سه هفته پیش هم در واکنش به  پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به شکست سیاست‌های «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران اعتراف کرده بود.

بولتون که در زمان حضورش در کاخ سفید تلاش می‌کرد سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران را تشدید کند روز سوم اردیبهشت‌ماه اعتراف کرد این سیاست بر خلاف ادعای ترامپ نتوانسته به ایجاد بازدارندگی علیه ایران منجر شود.

او در توئیتر نوشت: «اقدام ایران در پرتاب یک ماهواره نظامی تأییدی است بر اینکه ما هنوز به اندازه کافی فشار روی ایران اعمال نمی‌کنیم، بازدارندگی را برنگردانده‌ایم و کرونا ویروس باعث کوتاه آمدن آیت‌الله‌ها نشده است.»

دولت آمریکا بعد از خروج از توافق هسته‌ای برجام در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» و یا ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه روی آورده است.

با این وجود، دونالد ترامپ که وعده می‌داد با اجرای سیاست‌های سختگیرانه علیه ایران می‌تواند این کشور را برای عقد توافقی بهتر پای میز مذاکره بیاورد به دلیل ناکام ماندن برنامه‌هایش در قبال ایران علی‌رغم تشدید تنش‌ها، در آمریکا به شدت تحت فشار قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا