توجه به شهرستان‎ها از رویکردهای اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌شرقی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت فعالیت هنرمندان و اصحاب فرهنگ در شهرستان ها و لزوم تقویت این حوزه، گفت: تخصیص اعتبار مناسب به شهرستان‌ها از رویکردهای اصلی این اداره کل است.

“محمد محمدپور” روز سه شنبه در دیدار با نماینده مردم اهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توجه ویژه به شهرستان ها از برنامه های راهبردی این اداره کل محسوب می‌شود،‌ توجه ویژه به شهرستان ها به صورت خاص، استعدادیابی و تلاش برای ایجاد فضای لازم برای فعالیت اصحاب فرهنگ و هنر را جزو برنامه های کاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برشمرد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره های مختلف در شهرستان ها، گفت: مدیران شهرستانی می‌بایست در برنامه ریزی های خود ابتدا عایدات هر برنامه اجرایی برای بالندگی و تعالی آن شهرستان را مد نظر داشته باشند.

وی برگزاری جشنواره عکس ارسباران را بسیار موفق ارزیابی و اظهار کرد: این جشنواره موجب شد تا هنرمندان عکاس ظرفیت ها منطقه ارسباران را به تصویر کشیده و به صورت گسترده‌ای این ظرفیت ها را معرفی کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، نگاه فرهنگی در برنامه‌های توسعه‌ای را  منجر به توسعه‌ پایدار کشور در تمام حوزه ها اظهار کرد و افزود: در جهان امروز حوزه فرهنگ و هنر زاینده و تأثیر گذار است و در نظام برنامه ریزی کشور باید این باورپذیری نسبت به حوزه فرهنگ به عنوان بخش مولد اقتصاد تقویت شود.

محمدپور گفت: گردش مالی صنایع فرهنگی و خلاق جهان برابر با  چند هزار میلیارد دلار بوده اما سهم ایران از این گردش مالی تقریبا نزدیک به صفر است، از این‌رو ضروری است که از ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه حوزه فرهنگ و هنر یک حوزه‌ مولد و زاینده است و هر اندازه از آن بهره‌برداری شود افزایش می‌یابد، ادامه داد: بر خلاف منابعی چون نفت و معادن که برداشت از آن ها موجب کاهش و تمام شدن‌ این منابع می‌شود، فرهنگ و هنر با استحصال بیشتر، زاینده‌تر می‌شود.

محمدپور اظهار کرد: تنها حوزه‌ای که اسراف در آن پسندیده محسوب می‌شود، مصرف فرهنگی است و از این رو تقویت مصرف فرهنگی باید مورد توجه متولیان فرهنگی باشد.

“احمد محرم زاده” نماینده مردم اهر در مجلس یازدهم نیز در این نشست بر لزوم توجه بیشتر به مسائل فرهنگی در برنامه‌ریزی ها و همچنین اختصاص اعتبارات مناسب به حوزه‌ فرهنگ و هنر در مجلس یازدهم تاکید کرد.

تقویت زیرساخت های فرهنگی در شهرستان و حمایت از برگزاری جشنواره های شاخص و تاثیرگذار فرهنگی و هنری از اهم موارد مورد بحث و بررسی در این نشست بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا