۸ کانال مهار سیل در تبریز در حال احداث است

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز گفت: هشت کانال دفع آب‌های سطحی و رسوب‌گیر برای مهار سیل در این شهر در حال احداث است.

محمدحسین اسحقی، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه هم اکنون کانال ولی امر به بیلانکوه چایی در حال اجراست، افزود: این کانال بتنی به طول یک هزار و ۵۰۰ متر و به ابعاد داخلی یک در ۱۰ متر اجرا می شود و بارش ها و آب های سطحی منطقه ولی امر را از زیر اتوبان پاسدران رد کرده و به بیلانکوه چایی هدایت خواهد کرد.

وی اظهار داشت: این کانال ۱۰۰ متر کانال رسوب گیر سنگی دارد و برآورد اولیه برای احداث آن ۷ میلیارد تومان است که امید است تا پایان سال جاری عملیات احداث آن به پایان برسد.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز با اشاره به احداث یک کانال فرامنطقه ای در منطقه خاوران گفت: این کانال، آب چند دره از جمله جانلو و سولو را هدایت می کند تا از مشکل آبگرفتگی و سیل در منطقه خاوران جلوگیری کند.

اسحقی، ادامه داد: این کانال ۳ کیلومتر طول دارد و ابعاد داخلی آن ۳ در ۷ متر و بصورت روباز سنگی اجرا می شود و هم اکنون حدود ۵۰۰ متر از این کانال اجرا شده و عملیات احداث آن ادامه دارد.

وی یادآوری کرد: کانال سنگی اطلس در ضلع شمالی پارک ارم نیز به طول ۸۰۰ متر در ابعاد ۳ در ۳ متر در حال اجرا بوده تا آب های عینالی را به آجی چای هدایت کند و تا ۲ ماه آینده احداث آن تمام می شود و احداث آن موجب می شود تا سیلاب عینالی به منطقه ارم و حیدرآباد سرازیر نشود.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز با اشاره به ادامه مقاوم سازی و پوشش مجدد کانال ایلی سو، گفت: برای این پروژه که جزو پروژه های اساسی شهرداری تبریز در حوزه پروژه های زیرساختی است حداقل ۴ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و امسال ۵۰۰ متر پوشش ترافیکی و هم پوشش کانال داده می شود.

اسحقی، افزود: کانال اسلامشهر در منطقه ۳ از جنس بتن آرمه و با ابعاد داخلی یک در یک متر به طول ۴۰۰ متر و کانال گلستان به موازات جاده ائل گولی در حال احداث است و این کانال روباز به ابعاد ۱.۵ در ۱.۵ متر اجرا می شود تا سیلاب منطقه را جذب کند.

وی به پروژه های اساسی در حوزه زیرساختی اشاره کرد و اظهار داشت: در انتهای دره شادآباد یک رسوب گیر با اعتبار ۷ میلیارد تومان احداث می شود و به کانال لوله ۲ در ۲ متر سابق وصل می شود تا آب های این دره که بصورت سطحی به ائل گولی می رود را تمیز کند.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز با اشاره به اجرای رسوب گیر در انتهای ایلی سو گفت: احداث این رسوب گیر موجب می شود تا آبی که از ایلی سو سرازیر می شود در این منطقه مهار و آبی که از کارخانه ها رد می شود، آلوده نباشد و مشکل بوی بد آن برطرف شود.

اسحقی، ادامه داد: در هر کدام از مناطق شهرداری تبریز بیش از ۶ کانال کوچک اجرا می شود و این کانال ها نقش توزیعی و یا تعریضی دارند و بعضی دیگر نیز در حال احداث است تا شبکه احداث کانال ها متوازن شود.

کلانشهر ۱.۹ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منطقه شهرداری است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا