معاون استاندار آذربایجان‌شرقی از تعدد استعلام سرمایه‌گذاری انتقاد کرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی از تعدد استعلام‌ برای طرح‌های سرمایه‌گذاری انتقاد کرد و گفت: این موضوع موجب طولانی شدن روند صدور مجوز شده است، در حالی که نیازی نیست در هر سرمایه‌گذاری، از همه دستگاه‌ها استعلام شود.جواد رحمتی روز سه شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مربوط به صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری، با انتقاد از روند فعلی صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری در استان، بر اصلاح فرایندهای سرمایه‌گذاری تأکید کرد و گفت: نباید کسانی را که در این وضعیت اقتصادی، قصد سرمایه‌گذاری دارند فراری بدهیم.

وی اظهار داشت: وضعیت موجود باید آسیب‌شناسی شده و مشخص شود که مشکلات مربوط به صدور مجوز مربوط به قوانین یا عملکرد دستگاه‌هاست.

رحمتی با بیان اینکه تمام مجوزهای سرمایه‌گذاری باید از طریق پنجره واحد صادر شود، افزود: هر دستگاه باید در حیطه وظایف و مأموریت‌های خود به استعلام‌ها پاسخ دهد و تأخیر در پاسخ‌گویی به استعلام‌ها قابل قبول نیست.

وی خاطرنشان کرد: طبق مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان، اگر دستگاهی تا ۲۰ روز به استعلام‌ها پاسخ ندهد، پاسخ آن مثبت تلقی می‌شود و نیازی به زمان بیشتر برای پاسخ‌گویی نیست.

رحمتی با بیان اینکه موافقت اصولی برای سرمایه‌گذاری‌های خارج از حریم شهرها، توسط دستگاه‌های متولی و صدور مجوز از طریق پنجره واحد انجام می‌شود، افزود: بخشداری‌ها در این زمینه حق هیچ‌گونه استعلام جداگانه‌ای را ندارند و بخشداری تنها مرجع صدور پروانه ساخت است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بهبود فضای کسب‌وکار یکی از اولویت‌های اصلی دولت است، افزود: لازمه این امر، تسهیل فرایندهای سرمایه‌گذاری و تسریع در صدور مجوزهای لازم به سرمایه‌گذاران است.

در این جلسه که با حضور تعدادی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، پس از بحث و بررسی درخصوص فرایندهای صدور مجوز سرمایه‌گذاری، مقرر شد استعلام‌های مربوط به سرمایه‌گذاری در خارج از حریم شهرهای استان توسط سازمان جهاد کشاورزی و از طریق پنجره واحد سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

همچنین براساس مصوبات این جلسه، بخشداری‌ها تنها صدور پروانه ساخت به طرح‌های سرمایه‌گذاری را انجام داده و مجاز به استعلام از دستگاه‌های دیگر نخواهند بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا