اخذ مالیات نقل و انتقال املاک در آذربایجان‌شرقی برون‌سپاری شد

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: اخذ و صدور گواهی مالیاتی نقل و انتقال املاک مسکونی اعم از قطعی و قطعی رهنی دارای پایان کار از طریق دفاتر ثبتی برون سپاری شد.

غلامرضا شریفی روز چهارشنبه در مراسم آغاز اجرای این طرح، هدف از اجرای آنرا تسهیل و تسریع در امور مردم و الکترونیکی شدن امور عنوان کرد و افزود: برون سپاری برخی خدمات سازمان امور مالیاتی در راستای اجرای اصل ۴۴  قانون اساسی و عمل به رهنمودهای مقام رهبری در حمایت از بخش خصوصی بوده و گامی مثبت در جهت تسهیل انجام این خدمات به مردم است.

وی اظهار داشت: در اجرای تبصره ۴ ماده ۱۸۷ قانون مالیات ­های مستقیم و به منظور تسهیل و تسریع در فرآیند صدور گواهی و تکریم ارباب رجوع، سازمان امور مالیاتی کشور نسبت به برون ­سپاری فرآیند اخذ مالیات نقل و انتقال املاک موضوع ماده ۵۹ قانون مالیات ­های مستقیم و صدور آنی گواهی مربوط، از طریق دفاتر اسناد رسمی اقدام کرده است.

شریفی اولویت اداره کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی را مودی مداری و رعایت عدالت مالیاتی دانست و یادآور شد: برون سپاری خدمات دولتی به مردم و بخش خصوصی رضایت مندی مردم را به دنبال دارد و گامی مهم در تکریم ارباب رجوع و استقرار دولت الکترونیک است.

وی به برون سپاری مالیات خودرو توسط سازمان امور مالیاتی نیز اشاره و اضافه کرد: برای تحقق این مهم سال‌ها قبل نقل و انتقال خودرو از طریق سازمان امور مالیاتی به دفاتر پیشخوان خدمات دولت واگذار شد و نقل و انتقال املاک غیرمنقول مسکونی دارای پایان کار نیز در دفاتر ثبت اسناد رسمی از سر گرفته شد و وصول مالیات این نوع خدمات به صورت غیرحضوری پرداخت می‌شود.

شریفی اجرای این بخشنامه را زمینه‌ساز مشارکت بخش خصوصی در وصول مالیات و تسهیل امور مودیان برشمرد و اظهار داشت: اداره کل امور مالیاتی استان در راستای اجرای صحیح قوانین و دستورالعمل‌های ابلاغی با هدف صیانت از حقوق دولت و مردم بر روند اجرای صحیح قانون نظارت خواهد داشت.

به گفته وی سامانه مرکز ارتباطات مردمی ۱۵۲۶ آماده پاسخگویی به سوالات و ابهامات دفاتر اسناد رسمی استان خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا