رییس علوم پزشکی تبریز: آمار کرونا در آذربایجان‌شرقی رو به افزایش است

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: آمار کرونا در آذربایجان‌شرقی به دلیل رعایت‌نشدن دستور العمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی رو به افزایش است.

محمدحسین صومی روز سه شنبه در مجمع سلامت و ستاد شهرستانی مقابله با کرونا در هشترود افزود: البته آمار بستری و فوتی در استان رو به کاهش بوده و این موجب خوشحالی است.
وی گفت: بیشترین میزان آلودگی خانوادگی در استان در هشترود اتفاق افتاده و این شهرستان در نسبت تعداد مبتلایان به جمعیت با افزایش تعداد مبتلایان، پنجمین شهرستان استان است.
صومی افزود: حضور در مراسم عروسی و عزا از عوامل موثر در افزایش کرونا در هشترود است و تعداد موارد جدید در این شهرستان در اردیبهشت ماه افزایش یافته است.
وی با اشاره به عدم توجه برخی شهروندان به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از تجمعات، تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که افزایش موارد جدید در شهرستان هشترود، نتیجه عدم رعایت پروتکل‌های مورد تاکید و برگزاری مراسم افطاری و برگزاری مراسم عقد و رفت و آمد در چند روستای هشترود است.
وی، بر ضرورت بیشتر شدن محدودیت‌ها در شهرستان هشترود به دلیل افزایش تعداد مبتلایان در این شهرستان تاکید کرد.
صومی یکی از شاخص های استان در مقابله با کرونا را رسیدگی به زنان حامله آلوده به این ویروس عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در این زمینه استان رتبه برتر کشوری را دارد.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از زمان شیوع کرونا در استان، ابتلای ۷ هزار و ۳۹۱ نفر قطعی شده است.
فرماندار هشترود نیز در این جلسه از جمع آوری ۱ میلیارد تومان در قالب پویش «مرهمی بر داغ کرونا» در شهرستان خبر داد و گفت: ۱۰۰ درصد مردم هشترود غربالگری شده اند.
امین امینیان بر الزام احداث ساختمان مرکزی درمان بستر در نظرکهریزی تاکید کرد و  خواستار محکم سازی بیمارستان امام حسین (ع) شد و گفت: مقاوم سازی و تجهیز این بیمارستان به لحاظ اینکه علاوه بر هشترود به شهرستان چاراویماق و مجروحان حوادث رانندگی اتوبان پیامبر اعظم ص خدمات می دهد ضروری است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا