روان‌سازی ترافیک در مسیرهای گردشگری کلید خورد

اتصال ضلع جنوبی اتوبان پاسداران به شهرک ولی‌امر با اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح، ترافیک موجود در مسیرهای گردشگری منطقه را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.

شهریار تبریز: تراکم و ازدحام جمعیت در یک نقطه از شهر یعنی افزایش بار ترافیکی آن محل و معضلاتی که در پی این ترافیک پیش می‌آید. معضلات ترافیکی کلانشهرها بخصوص در مناطق گردشگری، نیازمند راهکاری مناسب جهت روان‌سازی و تسهیل عبور و مرور است.

کلانشهر تبریز نیز در چندین منطقه گردشگری من جمله ائل‌گلی و تفرجگاه عون‌بن‌علی،همواره شاهد ترافیک شدید و به تبع آن، مشکلاتی نظیر اتلاف وقت، افزایش مصرف سوخت، آلودگی هوا بوده است.

تفرجگاه کوهستانی عون‌بن‌علی، به دلیل حجم بالای مراجعین، مخصوصا در روزهای تعطیل، ترافیک نسبتا سنگینی را در منطقه ایجاد می‌کند که مدیریت شهری تبریز برای پیشگیری از این امر، طرح‌های ترافیکی برای کاهش و روان‌سازی حرکت خودروها اندیشیده است که پل روگذر اتصال بزرگراه پاسداران به شهرک ولی‌امر یکی از این طرح‌ها است که کلنگ عملیات اجرائی آن چند روز پیش به زمین زده شد.

نائب رئیس کمسیون عمران و ترافیک شورای شهر تبریز در این‌باره می‌گوید: مجموعه عون‌بن‌علی به عنوان یکی از مهمترین نقاط گردشگری تبریز همواره شاهد حضور گردشگران زیادی بوده است و از تمام نقاط برای تفریح به این مجموعه می‌آیند.

محرم محمدزاده اضافه می‌کند: متاسفانه خروج از عون‌بن‌علی به علت نامناسب بودن مسیر مشکل ساز بوده و به طور مثال برای رفتن به میدان شهید فهمیده شهروندان باید تا ابتدای احمدآباد و فلکه کوچک همراه با ترافیک رفته و از دوربرگردان استفاده می کردند که با اجرای این پروژه دیگر نیازی به کار نیست

شهردار منطقه ۱ کلانشهر تبریز نیز احداث این پروژه را گاهی اساسی در جهت روان‌سازی مسیرهای پرتردد معرفی کرده و معتقد است که پروژه اتصال ضلع جنوبی پاسداران به ولی‌امر تاثیرات بسزائی در این محدوده دارد.

اکبر پورخردمند اضافه می‌کند: پروژه احداث لوپ خروجی ضلع جنوبی اتوبان پاسداران به ولی امر با مبلغ برآورد اولیه ۱۰/۵۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال به طول ۱۸۰ متر و عرض ۵ متر می باشد که با حضور شهردار محترم تبریز و اعضای شورای شهر کلنگ‌زنی شده است.

او خاطرنشان می‌سازد: اجرای این پروژه در بخش شمالی شهر و در یکی از مهم‌ترین مسیرهای شهر می تواند دروازه اقتصادی شرق به غرب و بالعکس نامیده شود و کاهش قابل مشاهده‌ای از ترافیک را در پی دارد، ضمن اینکه باعث ایجاد راه ارتباطی شمال به جنوب و مرکز شهر را نیز تسهیل می‌نماید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا