دانش‌آموزان اصفهانی نگران از آزمون‌های مجازی

به گزارش ار ک  خبربه نقل ازایرنا:سال تحصیلی مدارس در حالی رو به اتمام است که دستکم سه ماه دانش‌آموزان اصفهانی همانند سایر نقاط کشور از حضور در کلاس‌های درس و آموزش چهره به چهره به دلیل شیوع ویروس کرونا محروم شدند و اکنون نگران برگزاری آزمون‌های پایان سال هستند.

بیماری کرونا موجب شد که بسیاری از بخش‌های جامعه به ویژه آموزش تحت تاثیر قرار بگیرد و دانش‌آموزان به یکباره و ناخواسته وارد صحنه آموزش‌های آنلاین و مجازی شوند و تجربه جدیدی در دوره تحصیل خود داشته باشند.

برگزاری آموزش‌های آنلاین و آزمون و خطای آن در شرایطی که برخی دانش‌آموزان از داشتن رایانه، گوشی‌های هوشمند و یا تجهیزات اینترنت محروم بودند، به اتمام رسید و حالا نوبت برداشت  ثمره تحصیل و برگزاری آزمون‌های غیرحضوری است.

با توجه به اینکه بسیاری از این آزمون‌ها به شیوه تستی برگزار می‌شود و این شیوه تجربه جدیدی برای دانش‌آموزان است؛ بسیاری از آنها نگران هستند که مبادا نتوانند نمرات مناسبی را کسب کنند.

به هر حال آموزش و پرورش هم با توجه به نگرانی خانواده‌ها و مناسب نبودن فضا مجبور است تا به جز برخی پایه‌های تحصیلی، آزمون پایانی سایر دانش‌آموزان را بصورت آنلاین و غیرحضوری برگزار کند.

والدین دانش‌آموزان نیزبا نگرانی از وضعیت تحصیلی پیش آمده برای فرزندان خود  از یک سو خرسند از حضور نداشتن آنها  در مدارس هستند و از طرف دیگر نگران امتحانات پایانی و کسب نمرات مناسب هستند.

یک دانش‌آموز پایه هشتم متوسطه به خبرنگار ایرنا گفت: آموزش‌های مجازی از یک سو خوب و از سوی دیگر به مانند حضور در کلاس‌های درس نتوانست سطح دانش ما را زیاد کند.

پدرام فرجی افزود: مشکلات اینترنت و رایانه دانش‌آموزان و معلمان از یک سو  باعث قطع و وصل‌های مکرر می‌شد و از سوی دیگر فضایی برای پرسش و پاسخ با معلم با مشکل ایجاد می‌شد.

وی با اشاره به همکاری بیشتر خانواده‌ها برای یادگیری دروس به فرزندانشان گفت: در این مدت بیشترین کمک درسی در کنار امکانات آموزش غیرحضوری مدارس از سوی پدر و مادرها و اعضای خانواده صورت گرفت.

این دانش‌آموز با بیان اینکه تاکنون تجربه آزمون چند جوابی نداشته است گفت: بیشترین نگرانی من و همکلاسی‌هایم برگزاری آزمون پایانی است.

یک دانش‌آموز دوره متوسطه نیز با اشاره به اینکه آموزش‌های غیرحضوری پس از تعطیلی مدارس گفت: آموزش‌های آنلاین  به هیچ وجه قابل قیاس با آموزش‌های حضوری در مدارس نیست.

پرستو ناشری افزود: بر این اساس نباید سووالات امتحانی از بین درس‌هایی طرح شود که بصورت حضوری تدریس نشده است.

دانش‌آموزان متوسطه نگران آزمون‌های آنلاین نباشند

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل کل آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به تقسیم بندی وضعیت امتحان دانش آموزان در پایه های مختلف گفت: بیشترین محتوای سووالات امتحان پایانی دانش‌آموزان پایه دوازدهم استان از محتوای دروس تدریس شده تا قبل از شروع بحران کرونا و تعطیلی مدارس است.

محمدرضا ناظمزاده در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته دستکم ۸۰ درصد محتوای کتاب دانش‌آموزانپایه دوازدهم تا پیش از تعطیلی مدارس به دنبال شیوع بیماری کرونا بصورت حضوری تدریس شده بود.

وی با تاکید بر اینکه امتحانات پایه دوازدهم و نهم بصورت حضوری برگزار می‌شود اضافه کرد: بر این اساس ۱۶ نمره آزمون آنها از  همین ۸۰ درصد محتوای تدریس شده و چهار نمره مابقی نیز بصورت تلفیقی از محتوای دروس حضوری و غیرحضوری (آنلاین) آنها اختصاص می‌یابد.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: امتحانات دیگر پایه‌های تحصیلی متوسطه اول و دوم شامل پایه هفتم، هشتم، دهم و یازدهم با توجه به تکمیل آموزش‌ها بصورت مجازی با نظر مدیر و معلمان مدرسه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نگرانی خانواده‌ها برای حضور فرزندانشان در مدارس گفت: بر این اساس امتحانات پایه‌های دیگر متوسطه به استثنای دوازدهم و نهم بصورت غیرحضوری و به احتمال زیاد تستی برگزار می‌شود.

ناظم‌زاده یادآور شد: در این راستا مدیران ومعلمان هر مدرسه بنا به شناخت و نظر خود از دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی و فعالیت‌های آنها در آموزش‌های مجازی می‌توانند تصمیم به برگزاری امتحانات پایان ترم و یا ثبت نمره پایانی براساس تکالیف دانش‌آموزان در طول سال بگیرند.

وی درباره دانش‌آموزان هنرستان فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان نیز گفت: دروس تئوری آنها همانند دیگر ددانش‌آموزان بصورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: برای دروس عملی دانش‌آموزان با توجه به تعطیلی آموزشگاه‌ها برنامه‌ریزی شده که از این هفته با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل بهداشتی در مدت ۲ تا سه هفته در کارگاه‌های هنرستان‌ها حضور یابند و آموزش‌های عملی را فرا بگیرند.

وی تصریح کرد: آزمون عملی این دانش‌آموزان همزمان با تدریس دروس در محیط کارگاه‌ها گرفته می‌شود.

ناظم‌زاده یادآور شد: دانش‌آموزان هنرستانی فرصت دارند که تا قبل از پایان تحصیلات هنرستان‌ها در آزمون عملی شرکت کنند.

وی مجموع دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم و هنرستان‌های استان را ۳۸۰ هزار و ۸۴۱ نفر در ۲ هزار و ۴۴۴ واحد آموزشی عنوان کرد.

اکنون بیش از ۹۰۰ هزار دانش‌آموز در پنج هزار واحد آموزشی استان اصفهان مشغول به تحصیل هستند.

در پی شیوع کرونا بیش از ۱۳۱ هزار ایرانی به این بیماری مبتلا شدند که از این میان بیش از هفت هزار و ۳۰۰ تن جان خود را از دست دادند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا