افزایش ۲۰۰ درصدی فروش اینترنتی کالا در آذربایجان شرقی

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی با اشاره به تاثیرات مثبت شیوع کرونا بر کسب و کارهای اینترنتی اعلام کرد: در ۲ ماه گذشته فروش اینترنتی انواع کالا در استان با افزایش ۲۰۰ درصدی روبرو شد.

محمد فرزاد، در گفتگویی افزود: در مورد فروش اینترنتی دارو در استان شاهد افزایش ۳۵ درصدی، تبلیغات آنلاین با افزایش ۳۰ درصدی و خدمات آنلاین بازار مسکن افزایش ۲۰ درصدی بودیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام یافته توسط اداره کل ICT استان با شیوع بیماری کرونا و اجرای طرح قرنطینه خانگی، تصریح کرد: بر اساس توجه خانواده ها به هشدارها و ماندن در خانه و در نتیجه آن افزایش استفاده از اینترنت، یکی از مهم ترین اقدامات انجام یافته در راستای بهبود ارتباطات، افزایش پهنای باند ورودی استان از ۳۶۰ گیگابیت بر ثانیه به ۵۱۰ گیگابیت بر ثانیه بود.

وی با اشاره به میزان استفاده از اینترنت توسط مردم در ایام شیوع کرونا و قرنطیه، افزود: در نوروز امسال رکورد استفاده از پهنای باند در استان شکسته شد.

مدیر کل ICT آذربایجان شرقی، با اشاره به ظرفیت پهنای باند استان و بیان آمار میزان استفاده از این پهنای باند، اظهار کرد: هم اکنون پهنای باند استان ۵۱۰ گیگابیت بر ثانیه است و با توجه به تحلیل های انجام شده از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت آذربایجان شرقی، در تعطیلات نوروزی امسال و به خصوص در روز ۱۳ فروردین پهنای باند مصرفی در استان به بالاترین حد خود در دو سال گذشته رسید و به ۴۲۰ گیگابیت بر ثانیه رسید.

مدیر کل ICT آذربایجان شرقی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تاثیرات آن بر کسب و کارهای اینترنتی، اظهار کرد: بر اساس تحلیل های انجام شده توسط این اداره کل، با شیوع کرونا و کاهش سفرها، ما در استان شاهد کاهش ۱۰۰ درصدی خدمات آژانس های مسافرتی بودیم.

وی با اشاره به صحبت های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر تاثیر منفی کرونا بر ۷۲ درصد کسب و کارها، افزود: بیش ترین تاثیر منفی بر روی کسب و کارهای نرم افزاری بود که ۸۶ درصد کاهش خدمات را تجربه کردند و در استان آذربایجان شرقی نیز ما کاهش ۴۰ درصدی در فروش اینترنتی غذا و کاهش ۳۰ درصدی آموزش های آنلاین را شاهد بودیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا