تداوم ادعاهای واهی واشنگتن علیه ایران

وزارت خارجه آمریکا با انتشار گزارشی باردیگر ادعاها و اتهامات خود علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرده است و مدعی مشارکت دیپلمات‌های ایرانی در اقدامات تروریستی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلویزیون دولتی آمریکا، «مورگان اورتگاس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتشار گزارشی مدعی شده که فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از ایران مخرب است.

در این گزارش با طرح ادعای نظارت جمهوری اسلامی ایران بر فعالیت مخالفان در خارج، همچنین ادعای برنامه‌ریزی برای حملات تروریستی در کشورهای مختلف مطرح شده است.

در این گزارش همچنین دیپلمات‌های ایرانی به مشارکت در اقدامات تروریستی متهم شده‌اند.

نکته جالب توجه در گزارش خصمانه و جهت دار وزارت خارجه آمریکا آن جاست که در این گزارش مدارک و مستنداتی ارائه نشده و مقامات آمریکایی تنها به طرح اتهامات و ادعاهای همیشگی خود علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخته‌اند.

این گزارش تنها چند روز پس از آن منتشر شده که آمریکا از قرار دادن نام برخی مقامات ایرانی از جمله وزیر کشور و چندتن دیگر از مقامات در فهرست تحریم‌ها خبر داد.

براین اساس به نظر می‌رسد که طرح اتهامات جدید در گزارش وزارت خارجه آمریکا علیه ایران موضوع جدیدی نیست و واشنگتن همواره در رویکرد خصمانه خود علیه ایران چنین اتهاماتی را مطرح کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا