اجرای ۱۰۰ درصدی فیبر نوری روستایی در آذربایجان‌شرقی

اجرای طرح فیبر نوری روستایی، مسوم به «تار» در مخابرات منطقه آذربایجان‌شرقی به طور کامل انجام شد.

یوسف شکوری، مدیر مخابرات آذربایجان شرقی، روز چهارشنبه در یک گفت و گوی خبری با اعلام این خبر افزود: در پروژه فیبر نوری روستایی(تار) که از پروژه‌های USO وزارت ارتیاطات و فناوری اطلاعات می باشد، با هدف ایجاد و توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی و مخابراتی روستایی و پیاده سازی دولت الکترونیک در سطح استان، برای ۹۶ سایت جدید روستایی فیبر نوری اجرا شده است.

وی افزود: در راستای اجرای طرح «تار» ۱۲۴ کیلومتر فیبر نوری در سطح استان کار گذاشته دشه است.

شکوری اضافه کرد: این میزان فیبر نوری در ۹۶ سایت جدید اپراتورها، شامل ۴۶ سایت شرکت‌ های وب، ۲۸ سایت همراه اول و ۲۲ روستای جوار به شبکه فیبر نوری استان متصل و امکان ارائه خدمات اینترنت و دیتا با پهنای باند بالاتر و کیفیت مطلوب برای ساکنین روستاهای تحت پوشش مهیا شده است.

پیش از این ممهدی خرامش، سرپرست ادارۀ کل فناوری اطلاعات و ارتباطات آذربایجان شرقی، پاییز پارسال با اشاره به اتمام فاز دو اینترنت «های وب» اعلام کرده بود که «همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار فاقد اینترنت ثابت و همراه تحت پوشش اینترنت روستایی قرار می گیرند».

آذربایجان‎شرقی ۲ هزار و ۷۱۰ روستا دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۵ دارای تلفن ثابت، یکهزار و ۶۱۱ روستا تحت پوشش همراه اول و ۳۸۶ روستا تحت پوشش ایرانسل است.

همچنین ۷۲۷ روستای آذربایجان شرقی دارای اینترنت ADSL  و ۹۶۶ روستا تحت پوشش اینترنت «های‎وب» هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا