افتتاح 29 مدرسه با 154 کلاس درس در استان بوشهر

سرویس خبری روزنامه ارک- مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر از افتتاح 29 مدرسه با مجموع 154 کلاس درس تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش  فارس از بوشهر، ناصر کرمی ظهر امروز  در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر با تأکید به اهمیت پروژه مهر به‌عنوان نماد مدیریتی در دستگاه تعلیم و تربیت گفت: با تشکیل ستاد و کمیته‌های تخصصی پروژه مهر 94 و با برنامه‌ریزی، ساماندهی، نظارت و ارزیابی، برای آغاز مطلوب سال تحصیلی جدید گام برمی‌داریم.

کرمی از افتتاح 29 مدرسه با مجموع 154 کلاس درس تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید خبر داد و تصریح کرد: امسال 14 هزار و 100 معلم در خدمت 196 هزار دانش‌آموز در 2 هزار و 134 مدرسه و در 9 هزار و 224 کلاس درس خواهند بود.

وی وجود 1330 کلاس درس تخریبی و کمبود 1200 کلاس درس را از مشکلات آموزش‌وپرورش استان برشمرد و گفت : برای جبران کمبود فضای آموزشی، ناچار به دو نوبته کردن مدارس هستیم که موجب تأثیر منفی در کیفیت آموزشی خواهد شد. جایگاه کنونی استان ازنظر کیفیت آموزشی مطلوب نیست و امیدواریم با برنامه‌ای 3 ساله، به میانگین کشوری ارتقا پیدا کنیم.مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر اضافه کرد: امسال 810 نفر از فرهنگیان استان بوشهر بازنشسته خواهند شد و نیروی جدیدی وارد نخواهد شد و با این شرایط، با کمبود شدید نیرو روبرو خواهیم شد.وی بابیان اینکه در مقطع ابتدایی با 961 نفر کمبود نیرو روبرو هستیم، افزود: دو راهکار در این زمینه وجود دارد که یکی مربوط به استفاده از بسته‌های حمایتی که یک هزار و 108 دانش‌آموز زیرپوشش این بسته‌ها قرار می‌گیرند.

 

دکمه بازگشت به بالا