هزینه های ناشی از تصادفات جاده‌ای سنگین‌تر از کروناست

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: خسارت‌ها و هزینه‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای به مراتب سنگین‌تر از خسارات بیماری کروناست، اما احساس می‌شود که حساسیت این موضوع به اندازه کرونا به جامعه منتقل نشده است.

جواد رحمتی روز دوشنبه در جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل‌ونقل استان،  با بیان اینکه رفتارهای ترافیکی عامل اصلی موثر در حوادث رانندگی است، اظهار داشت: حساسیت این مسأله باید به درستی به جامعه منتقل شود، چرا که اگر همکاری و مشارکت مردم را جلب نکنیم نتیجه موثری نخواهیم گرفت.

وی با اشاره به کاهش تصادفات جاده‌ای استان در سال جاری، مداخلات و فعالیت‌های صورت گرفته را در این زمینه موثر دانست و گفت: علت‌های وقوع تصادفات باید بررسی شده و میزان اثرگذار هر یک از آنها مشخص شود.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌ها باید با تحلیل عوامل تصادفات انجام شود و هرچه تأثیر یک عامل بیشتر باشد سرمایه‌گذاری و هزینه برای کاهش تأثیر آن در اولویت قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری بر روی عامل انسانی به مراتب کم‌هزینه‌تر است، افزود: آموزش و فرهنگ‌سازی رفتارهای صحیح ترافیکی بیشترین تأثیر را در پیشگیری از وقوع تصادفات دارد و این مسأله باید جدی گرفته شود.

وی درخصوص برنامه عملیاتی کاهش تصادفات استان نیز گفت: این برنامه باید به صورت کمی و قابل ارزیابی تهیه شود تا بتوان در زمان تعیین‌شده به اهداف مورد نظر دست یافت.

رحمتی همچنین با اشاره به آغاز سفرهای تابستانی و همزمانی آن با شرایط خاص کرونا، گفت: دستگاه‌های مسئول باید تمهیدات لازم برای مدیریت این سفرها را از نظر پروتکل‌های بهداشتی و افزایش آمادگی برای رویارویی با حوادث احتمالی اتخاذ کنند.

مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی هم در این جلسه برنامه عملیاتی کاهش تصادفات برون‌شهری استان در سال ۱۳۹۹ را تشریح کرد.

اورجعلی علیزاده اعلام کرد: تصادفات جاده‌ای در آذربایجان شرقی کاهش داشته و این استان از نظر کاهش آمار تصادفات، رتبه ششم کشور را دارد.

رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی هم در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت تصادفات و تلفات جاده‌ای استان و برنامه عملیاتی پلیس راه برای تابستان سال ۹۹ ارائه کرد.

بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور در سال گذشته ۱۶ هزار و ۹۴۷ نفر در حوادث رانندگی ترافیکی کشته شده‌اند که این تعداد نسبت به سال قبل از آن، ۱.۴ درصد کاهش یافته است.

بر همین اساس مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در سال ۱۳۹۸ ارجاعی به ادارات پزشکی قانونی استان آذربایجان شرقی ۸۸۲ نفر بود که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل از آن(۱۳۹۷) که تعداد ۹۱۸ نفر بوده حدود ۴ درصد کاهش داشته است.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم امروز اعلام کرد: تاکنون ۱۵۴ هزار و ۴۴۵ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ۸۷۸ نفر رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا