دانشگاه‌های بزرگ و قدیمی فدای دانشگاه‌های جدید‌التاسیس نشوند

سرویس خبری روزنامه ارک- استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر حمایت بیشتر از دانشگاه‌های بزرگ و قدیمی کشور، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های بزرگ نباید فدای دانشگاه‌های جدید‌التاسیس شوند و دست دانشگاه‌ها باید باز باشد تا بتوانند عملکرد موثری داشته باشند.

به گزارش ایسنا ، اسماعیل جبارزاده در نشست مشترک اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و روسای دانشگاه‌های استان، افزود: خوشبختانه در استان آذربایجان شرقی به استفاده از توان دانشگاه‌ها در اداره استان توجه شده و امروز دانشگاه‌ها در کنار دستگاه‌های اجرایی هستند.
وی افزود: از نخستین روزهای مسئولیت خود تاکید کرده‌ام که هیچ پروژه‌ای نباید بدون پیوست مطالعاتی و علمی اجرا شود و امروز همه مدیران ملزم به استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها در اجرای پروژه‌های خود هستند.
جبارزاده با اشاره به نقش مجلس شورای اسلامی در زمینه‌سازی برای حضور دانشگاه‌ها در اداره امور کشور، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توانند در تمام استان‌ها مدیران و دستگاه‌های اجرایی را ملزم به استفاده از توان دانشگاه‌ها کنند.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به وجود 3400 نفر عضو هیات علمی دانشگاه‌ها در استان، گفت: انتظار داریم هر عضو هیات علمی بتواند برای یکی از مشکلات استان در قالب پایان‌نامه‌های دانشگاهی یا پروژه‌های تحقیقاتی راه حل ارایه کند.

وی یادآور شد: وجود منطقه ویژه علم و فناوری در استان به نوبه خود ظرفیتی مهم برای حضور کاربردی دانشگاه‌ها در جامعه است که در حال حاضر در 5 منطقه کشوری این مناطق ایجاد شده است.جبارزاده همچنین توزیع اعتبارات بین دانشگاهی، افزایش اعتبارات ارزی دانشگاه‌ها و تجهیز آزمایشگاه‌ها را امری ضروری و مهم خواند و گفت: امیدواریم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توجه ویژه‌ای به این مسایل داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر ایفای نقش بیشتر دانشگاه‌ها در اداره امور کشور و استان‌ها، اظهارکرد: دانشگاه‌ها باید در زمینه حل مشکلات استان ارایه طریق کنند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا