مشترکین خوش مصرف خانگی با رعایت  الگوی مصرف پاداش دریافت می کنند.

مدیر دفتر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان اصفهان اعلام کرد:

مشترکین خوش مصرف خانگی با رعایت  الگوی مصرف پاداش دریافت می کنند.

به گزارش ارک خبر:وی با تشریح برنامه های جلب همکاری مشترکین بخش های صنعتی، کشاورزی، اداری، تجاری، ایستگاه های CNG و خانگی در کنترل پیک برق تابستان ۱۳۹۹ گفت : به منظور کاهش و کنترل پیک شبکه سراسری کشور در تعرفه های مختلف صنعت برق، طرح های کاهش پیک بار توسط وزارت نیرو ابلاغ شده است.

مهندس امیر رمضانی ، سخنگوی شرکت توزیع برق استان اصفهان با اعلام این خبر گفت : در همین راستا شرکت توزیع برق استان اصفهان، تفاهم نامه همکاری کاهش بار را با مشترکین بخش های مختلف منعقد نموده و این روند تا پایان خرداد ماه ادامه می یابد. در این طرح ها کلیه مشترکین صنعتی، کشاورزی، ایستگاه های CNG در ساعات ۱۲ تا ۱۶ ، مشترکین اداری در ساعات ۱۱ تا ۱۵ و مشترکین تجاری در ساعات ۱۲ تا ۱۸ با کاهش مصرف برق خود در برنامه های کاهش پیک مشارکت می نمایند.

رمضانی ادامه داد: به منظور مشارکت حداکثری مشترکین، طرح های کاهش پیک بار متنوع برنامه ریزی شده است که در بخش صنعتی می توان به طرح ذخیره عملیاتی، کاهش ۲۴ ساعته حداقل به مدت ۵ روز، جابجایی روز تعطیل جمعه با یکی از روزهای هفته به انتخاب مشترک ، اوج بار (کاهش بار در ساعت ۱۲ تا ۱۶) و تعیین ساعت کار برنامه ریزی شده مناسب برای صنایع تک شیفت به گونه ای که در ساعت ۱۳ پایان کار باشد، اشاره نمود. وی افزود : به مشترکینی که در طرح های اشاره شده همکاری کنند، متناسب با مقدار کاهش دیماند و روزهای همکاری پاداش تعلق می گیرد.

سخنگوی شرکت توزیع برق استان اصفهان در خصوص طرح های کشاورزی افزود : مشترکین کشاورزی دارای چاه آب (تعرفه ۳ الف)، می توانند با خاموش کردن موتور چاه آب خود در بازه زمانی ساعات ۱۲ تا ۱۶ از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور، برای مصرف نکردن برق در این بازه پاداش دریافت کنند و علاوه بر پاداش، مصرف برق آنها در بقیه ساعات (۲۰ ساعت) رایگان می شود.

رمضانی تصریح نمود : همچنین مشترکین صنایع جانبی کشاورزی مثل مرغداری ها، دامداری ها، گلخانه ها و سردخانه های نگهداری محصولات کشاورزی اگر در فاصله زمانی ۱۲ تا ۱۶ یا حداقل ۲ ساعت از ۱۳ تا ۱۵ ، مصرف برق خود را حداقل ۱۰ درصد کاهش دهند، پاداش دریافت می کنند.

وی درخصوص همکاری مشترکین خانگی گفت: با مصوبه دولت ، تعرفه های تشویقی ویژه مشترکان خانگی مشابه با سال گذشته اجرائی و به مشترکین خوش مصرف پاداش پرداخت خواهد شد. رمضانی با اشاره به پاداش های سال گذشته گفت:  در سال گذشته مبلغ ۵۳۱۹۳ میلیون ریال به مشترکین خانگی پاداش خوش مصرفی پرداخت شد. بر اساس مصوبه دولت علاوه بر افزایش ۷ درصد رشد سالانه با هدف ایجاد انگیزه برای کاهش مصرف ، تعرفه برق مشترکین پرمصرف ۱۶ درصد اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد : البته آمارهای صنعت برق نشانگر آن است که حدود ۸۵ درصد از مشترکین خانگی در رده مشترکینی هستند که بر اساس الگوهای تعیین شده برق مصرف می کنند و صرفاً مشمول ۷ درصد افزایش بهای برق مصرفی خواهند شد.

مشترکین خانگی با رعایت کردن مواردی آسان که آسایش آنها به مخاطره نیفتد، می توانند با کاهش و مدیریت مصرف برق به ویژه در ساعات های اوج بار (۱۲ الی۱۶) فقط به میزان ۱۰ درصد، کارکنان صنعت برق را در ارائه هر چه بیشتر خدمات و تامین برق پایدار یاری نمایند.  مهندس امیر رمضانی خاطر نشان شد که با انجام توصیه های زیر، رسیدن به کاهش ۱۰ درصد به سادگی قابل دستیابی است:

در ساعات اوج بار (پیک مصرف) تا حد امکان در کولرهای آبی از دور کند استفاده شود.

در صورت استفاده از کولرهای گازی، ترموستات را بین ۲۳ تا ۲۵ درجه سانتیگراد تنظیم شود.

هنگام استفاده از کولر یا وسایل سرمایشی در ساعات های اوج بار، تا حد امکان از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرفشویی و جاروبرقی به طور همزمان استفاده نشود.

از لوازم برقی یاد شده در روزهای تعطیل یا ساعت های غیرپیک استفاده شود.

خاموش کردن لامپ اضافی و استفاده از روشنایی طبیعی در روز ساده ترین راه برای صرفه جویی در مصرف برق است.

استفاده از سایه بان برای کولرهای آبی و کندانسور برای کولرهای گازی

سرویس به موقع کولر آبی و تمیز نمودن فیلتر

اپراتور ( یونیت داخلی) کولر گازی

سیستم های سرمایشی مرکزی مانند چیلرها ۱ الی ۲ ساعت قبل از پایان ساعت کار خاموش گردد.

در هنگام استفاده از سیستم های سرمایشی درب و پنجره اتاق ها بسته باشد که سرمایش اتلاف نشود.

وی درخصوص میزان همکاری مشترکین در سال گذشته ،  عملکرد مشترکین شرکت توزیع برق استان اصفهان در سال ۹۸ را قابل تقدیر دانست و گفت : این همکاری ها به صورتی بود که در مجموع تعداد ۶۷۵۵ مشترک، به میزان ۳۸۲ مگاوات کاهش پیک بار غیرهمزمان با دریافت میزان پاداش ۵/۹ میلیارد تومان، همکاری بی سابقه و قابل توجهی داشته اند که این همکاری باعث شد که پیک بار تابستان ۹۸ با ایجاد آسایش برای هموطنان، با موفقیت سپری شود.

وی ابراز امیدواری کرد امسال نیز با همکاری مشترکین در تعرفه های مختلف شاهد عبور موفق و بدون خاموشی در پیک بار تابستان ۹۹ باشیم.

 

دکمه بازگشت به بالا