پارلمان یونان امروز لایحه دوم وام را به رای می‌گذارد

سرویس خبری روزنامه ارک- پارلمان یونان دومین لایحه اصلاحات را که برای دریافت بسته جدید مالی چند میلیارد دلاری از وام‌دهندگان بین‌المللی لازم است، به رای می‌گذارد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دولت یونان لایحه مذکور را صبح سه‌شنبه تقدیم پارلمان کرده است. رهبران کشورهای حوزه یورو در سیزدهم ژوئیه بر روی طرح جدید وام توافق کردند که براساس آن یونان همچنان در این اتحادیه مالی باقی می‌ماند و کمک مالی‌ای به ارزش 96 میلیارد دلار طی سه سال آتی دریافت می‌کند و به ازای آن باید تدابیر ریاضتی سنگینی را اجرا کند.

از جمله تدابیری که آتن با اجرای آن موافقت کرده است، افزایش مالیات، افزایش مالیات بر ارزش افزوده، اصلاحات حقوق بازنشستگی و اطمینان حاصل کردن از استقلال کامل اختیارات آماری است. تمام این تدابیر بجز اصلاحات نامحبوب درباره بازنشستگی، پس از توافق با وام‌دهندگان به تعویق افتاده بود اما در پانزدهم ژوئیه در پارلمان یونان به تصویب رسید.

رای‌گیری امروز در پارلمان یونان بر سر دو مساله مهم و مشخص است؛ اول، ارائه تغییرات روند قوانین مدنی است که به افزایش سرعت در روند دادگاه‌ها و کاهش هزینه آنها کمک می‌کند. مورد دوم، انتقال بانک رهنمود پایداری و احیای اتحادیه اروپا (BRRD) است که هدف از آن محدود کردن استفاده از پول مالیات‌دهندگان در ضمانت، بانک‌های رو به ورشکستگی و تبدیل شدن آن به قانون ملی است.

سخنگوی دولت یونان تاکید کرد که پس از تصویب لایحه دوم در پارلمان، مذاکرات با وام‌دهندگان فوراً آغاز می‌شود. انتظار می‌رود که توافق نهایی پیش از بیستم اوت حاصل شود.

 

دکمه بازگشت به بالا