آبرسانی سیار  به ۳۰۸ روستا در استان اصفهان

 

به گزارش ارک خبر:دیر عامل شرکت آبفا استان اصفهان با اشاره به افزایش دما در فصل تابستان گفت: در حال حاضر آب شرب سالم و بهداشتی حدود ۳۰۸ روستا در استان اصفهان  با جمعیتی بالغ بر۴۷ هزار نفر از طریق تانکر تامین می شود.

مهندس هاشم امینی با بیان اینکه آبرسانی به صورت سیار در روستاهای ۲۲ شهرستان، انجام می گیرد اعلام کرد: منابع محدود منجر شده که آب شرب برخی از روستاها به صورت سیار تامین شود، این در حالیست که درصدد هستیم با راه اندازی مجتمع های آبرسانی در نقاط مختلف استان بستر تامین پایدار آب شرب همه روستائیان مهیا گردد.

وی با تاکید بر تامین پایدار آب شرب روستائیان خاطر نشان ساخت: هم اکنون بیش از۹۲۷ روستا تحت پوشش شرکت آبفا استان اصفهان قرار دارد که از این رقم ۳۰۰ روستا تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ قرار گرفته و آب شرب بیش از ۶۲۷ روستا از طریق  منابع داخلی که در مجموع شامل ۵۳۵ فقره چاه ،۷۷ چشمه و۳۵ قنات می باشد، تامین می شود .

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان با اشاره به اقلیم آب و هوایی شرق استان تصریح کرد: منابع آبی بسیار محدود در شرق استان موجب شده است که آب شرب ۷۴ روستا در اردستان و ۸۷ روستا در نایین به صورت سیار تامین گردد.

مهندس امینی احداث مجتمع های آبرسانی را یکی از راه های تامین پایدار آب شرب روستاییان برشمرد و خاطرنشان ساخت: مطالعه و اجرای  مجتمع آبرسانی کوهستان بهارستان با ۱۸ روستا، مجتمع آبرسانی لای سیاه با ۵۱ روستا در نایین، مجتمع آبرسانی برزاوند با ۱۸ روستا، مجتمع همبرات با  ۲۶ روستا در اردستان، مجتمع آبرسانی کوهپایه با ۲۹ روستا، مجتمع وردشت سمیرم با ۵۲ روستا ، مجتمع آبرسانی ۱۰ روستایی نخلستان خور و مجتمع آبرسانی ۶۰ روستایی چشمه لنگان غرب استان و مجتمع آبرسانی ۵ روستایی  علی عرب در چادگان با هدف تامین پایدار آب شرب روستاییان در دستور کار قرار دارد.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: در روستاهای استان ۸۴۶ مخزن با ظرفیت ۱۲۸ هزار و ۷۵۶ مترمکعب جهت تامین آب شرب روستاییان احداث گردیده و هم اکنون ۲۳۱ هزار و ۵۰۰ انشعاب آب  به مشترکین در روستاها واگذار شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا