ضرورت بسترسازی مناسب برای اجرایی شدن نقشه مهندسی فرهنگی کشور در استان

در نشست مشترک نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر ضرورت بسترسازی مناسب برای اجرایی شدن نقشه مهندسی فرهنگی کشور در استان تاکید شد.

حجه‌الاسلام دکتر آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان در این نشست بر لزوم تقویت محتوایی موارد مورد بحث در شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری” فرهنگ یک ملت است که می‏‌تواند آن ملت را پیشرفته، عزیز، توانا، عالم، فناور، نوآور و دارای آبروی جهانی ” و از این رو صیانت از فرهنگ، وظیفه‌ای همگانی است و شورای فرهنگ عمومی نیز صیانت از فرهنگ را بر عهده دارد.

وی، با اشاره به نقش تعیین کننده و موثر شورای فرهنگ عمومی افزود: مصوبات شورای فرهنگ عمومی برای دستگاهها‌ی اجرایی به مثابه‌ی قانون و لاز‌م‌الاجراست.

نماینده ولی فقیه در استان، ‌تقویت دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی را امری ضروری برشمرد و بر لزوم اولویت‌بندی موضوعات مهم فرهنگی برای طرح در جلسات شورا تاکید کرد.

وی، اهمیت جامعیت نقشه مهندسی فرهنگی کشور را یادآور شد و گفت: تدوین و اجرایی شدن برش استانی نقشه فرهنگی کشور باید از رویکردهای اصلی شورای فرهنگ عمومی استان باشد.

حجه‌الاسلام آل هاشم همچنین بر لزوم توجه به اقشار و صنوف مختلف فرهنگی آسیب دیده در اثر شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و خواستار تسریع در این امر شد.

در این نشست همچنین “محمد محمدپور” مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری و خسارات وارده به حوزه فرهنگ و هنر در دوران شیوع ویروس کرونا گفت: هدف اصلی بخش فرهنگ و هنر ایجاد زیرساخت مناسب برای توسعه فرهنگی است.

وی با اشاره به اهمیت بالای نقشه مهندسی فرهنگی کشور، اظهار داشت: براساس تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی و تصویب آیین‌نامه تدوین و اجرای برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور در این شورا، چارچوبی برای اسناد استانی تعیین شده که در شورای فرهنگ عمومی ارائه و تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برش استانی نقشه مهندسی کشور را تهیه و به عنوان نقشه راه شورای فرهنگ عمومی استان استفاده خواهیم کرد، افزود: مسئولیت اصلی تدوین برش‌های استانی، بر عهده‌ی شورای فرهنگ عمومی استان است و ستاد استانی منتخب این شورا مسئولیت پیگیری و اجرای نقشه را بر عهده خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به ضرورت تقویت دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی، تصریح کرد: به دنبال این هستیم که با بهره گیری از توان تخصصی موسسات علمی – فرهنگی و پژوهشی برای جلسات شورای فرهنگ عمومی محتوای علمی و عملیاتی‌تری را تدارک ببینیم.

در این نشست همچنین “یونس همتی” به عنوان مسئول دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان معرفی شد و نیز مقررشد در خصوص مسأله کمبود اعتبارات فرهنگی استان در جلسات آتی شورا بحث و تبادل نظر شود

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا