هرگونه ضعف و عقبماندگی مربوط به نحوه مدیریت است نه چیز دیگر!
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیتهای غنی فرهنگی، اجتماعی، طبیعی و سرمایه انسانی استان گفت: هرگونه ضعف و عقبماندگی استان مربوط به نحوه مدیریت است نه چیز دیگر.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان با اشاره به زحمات مجموعه مدیریتی استان و کشور در زمینه مدیریت بحران کرونا اظهار کرد: در امتحان بسیار سختی قرار داریم و شرایط حاضر بهترین شاخص برای ارزیابی توسعه مدیریت در جهان است. وی افزود: کاستیهای بسیاری در کشور وجود دارد ولی دوست و دشمن مجبور به اعتراف شدند که جمهوری اسلامی ایران توانست با کیاست بحران کرونا را مدیریت کند. پورمحمدی خاطرنشان کرد: نه تنها در بخش درمان بلکه در همه بخشهای اقتصادی و اجتماعی فرهنگ مردم، توان مدیریتی و قدرت اقتصادی ایران به رخ جهانیان کشیده شد. استاندار آذربایجانشرقی یادآور شد: همه دیدند کشوری که یکماه قبل از کرونا در برخی از اقلام پزشکی وابسته به واردات بود، یکماه بعد از کرونا تبدیل به صادرکننده این اقلام شد. وی ابراز داشت: هنوز در کشور آن بهرهوری مورد انتظار و اصلاح فرآیندها در نظام اداری و در مجموع آن دنیای شایسته سالار و رضایتمندی مردم حاصل نشده اما آزمون کرونا نشان داد، ظرفیتهای بسیار بزرگی در کشور وجود دارد. این مسوول ادامه داد: کشور ما در تمام جهات منابع و مواهب خدادادی، ضریب هوشی انسانی و هر آن چیزی که برای توسعه نیاز است کمبودی ندارد مگر در زمینه توسعه مدیریت. وی با اشاره به ظرفیتهای غنی فرهنگی، اجتماعی، طبیعی و سرمایه انسانی استان آذربایجانشرقی نیز متذکر شد: هرگونه ضعف و عقبماندگی استان مربوط به نحوه مدیریت است نه چیز دیگر. وی بر لزوم سرمایهگذاریهای مناسب در زمینه آموزش مدیران، اصلاح نظام جذب، باز توزیع و توانمندسازی نیروی انسانی در دستگاهها تاکید و اضافه کرد: یکی از اشکالات اساسی دستگاهها ضعف بنیه کارشناسی است. استاندار آذربایجانشرقی در عین حال خاطرنشان کرد: برای ارتقاء کیفیت خدمات و جلب رضایتمندی ارباب رجوع به حداقل رساندن سوءاستفادهها و ایجاد شفافیت باید بحث سامانه سپاری را جدی بگیریم. وی در پایان با اشاره به برگزاری سالانه جشنواره شهید رجایی در استان به تبع کشور بیان داشت: نظام تشویق و تنبیه ما باید عادلانه و اصلیترین ملاحظه در ارزیابیها باید رضایت مردم باشد.