اعتبار لازم برای ساخت زندان تبریز تامین شده است

مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌شرقی از تامین اعتبار لازم برای ساخت زندان تبریز خبرداد و گفت: عملیات ساخت این زندان که از سوی قرارگاه خاتم در حال ساخت است به علت کمبود اعتبار راکد مانده بود.

مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌شرقی از تامین اعتبار لازم برای ساخت زندان تبریز خبرداد و گفت: عملیات ساخت این زندان که از سوی قرارگاه خاتم در حال ساخت است به علت کمبود اعتبار راکد مانده بود.

محمد یاری روز پنجشنبه در مراسم کلنگ زنی زندان هشترود بدون اشاره به اعتبار تامین شده برای شروع عملیات ساخت این زندان افزود: زندان جدید تبریز در حال حاضر ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش ایرنا،  طرح انتقال زندان مرکزی تبریز به خارج از شهر که از ۲۳ سال قبل مطرح و مطالعات اولیه آن از سوی قوه قضائیه، استانداری آذربایجان‌شرقی و شهرداری تبریز آغاز شد، پس از سال‌ها به بوته فراموشی سپرده شده و تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.

وی همچنین به ساخت زندان جدید مراغه اشاره کرد و گفت: این زندان نیز با پیشرفت ۴۰ درصدی در خارج ازشهر در حال ساخت است و مشکل اعتبار ندارد و  ساخت فاز دوم زندان مرند نیز اخیرا تامین اعتبار شده و به زودی از سرگرفته می شود.

یاری افزود: فضای استاندارد برای هر زندانی باید ۱۱ مترمربع باشد اما متاسفانه بخاطر کمبود فضا در زندان های استان، این رقم برای هر زندانی ۷.۵ مترمربع است.
مدیر کل زندان های استان در مورد زندان هشترود نیز گفت : متاسفانه زندان هشترود در کنار واحد آموزشی قرار دارد و سیاست های تربیتی دچار مشکل شده است ازاین رو تصمیم به انتقال زندان هشترود به خارج ازشهر گرفته شد.
امام جمعه هشترود نیز با بیان اینکه برخی افراد از جمله دانش آموزان و دانشجویان و همچنین زندانیان امانتی در دست ما هستند افزود: باید با اجرای برنامه های فرهنگی، کرامت زندانیان را حفظ کنیم.
حجت الاسلام علی رحیمی گفت: باز پروری شخصیتی انسانی و کرامت افراد باید در اولویت باشد.
وی همچنین خواستار تقویت انجمن حمایت از خانواده زندانیان و رسیدگی به خانواده های زندانیان شد.

وی با بیان اینکه ارائه آموزش های فرهنگی به خانواده ها در کاهش آسیب های اجتماعی و پیشگیری از آمار جرائم غیرعمد بسیار مهم است گفت: آسیب های اجتماعی، خانواده های زندانیان را بیش از دیگر اقشار تهدید می کند از این رو باید بیشتر حمایت شوند.

به گزارش ایرنا، زندان جدید هشترود در زمینی به مساحت ۲ هکتار و با زیر بنای سه هزار و ۵۶۰ متر مربع و با رعایت استانداردهای لازم و فضای ۱۱ مترمربعی  برای هرزندانی احداث خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا