تخصیص ۴۵۴ میلیارد تومان به اصناف آسیب دیده از کرونا در آذربایجان‌شرقی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: ۴۵۴ میلیارد تومان تسهیلات به بخش اصناف تولیدی آسیب دیده از کرونا در ایتان تخصیص یافت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: ۴۵۴ میلیارد تومان تسهیلات به بخش اصناف تولیدی آسیب دیده از کرونا در ایتان تخصیص یافت.

حبیب امین زاده، روز پنجشنبه در جلسه بررسی تسهیلات مالی مرتبط با کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، افزود: مبلغ تخصیص یافته برای تسهیلات کرونایی  ۴۰ هزار میلیارد تومان برای کشور است که از این میزان ۲ هزار و ۳۵۶ میلیارد تومان برای کسب و کارهای مشمول دستگاه های اجرایی استان تخصیص یافته است.

وی اظهار داشت: بر اساس شیوه نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعداد ۱۴ رسته شغلی مشمول این تسهیلات هستند که از این تعداد ۵ رسته مربوط به کسب و کارهای مرتبط با وزارت صمت است.

امین زاده، با اشاره به اینکه سود این تسهیلات ۱۲ درصد بوده و مبلغ در نظر گرفته شده برای هر کارگر ۱۶ تا ۱۲ میلیون تومان است، ادامه داد: واحدهای مشمول باید در زمان کنونی فعال بوده و تعداد کارگران خود را از اسفند سال قبل به بعد تا پایان سال ۹۹ حفظ کرده و از بیمه بیکاری استفاده نکرده باشند.

به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر جلسه ای با حضور نمایندگان اداره تعاون، تامین اجتماعی، استانداری، بانکهای عامل و اداره امور اصناف سازمان تشکیل و تصمیمات لازم در جهت پیگیری ثبت نام متقاضیان مشمول در رسته های شغلی مصوب پنجگانه در سامانه کارا و نحوه پیشنهاد رسته های شغلی جدید جهت طرح در ستاد مقابله با کرونا اتخاذ شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا