مجوز فعالیت ۱۳۰ واحد تولید ماسک در آذربایجان شرقی صادر شد

معاون غذا و داروی رییس دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان شرقی گفت: طی هفته های اخیر مجوز فعالیت تعداد ۱۳۰ واحد تولیدی ماسک در این استان صادر شده است.

معاون غذا و داروی رییس دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان شرقی گفت: طی هفته های اخیر مجوز فعالیت تعداد ۱۳۰ واحد تولیدی ماسک در این استان صادر شده است.

محبوب نعمتی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: این مجوزها از سوی دانشگاه علوم پزشکی با رعایت تمامی موازین بهداشتی و سلامت صادر شده است و در تمامی این واحدها ماسک های سهلایه جراحی و استاندارد تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.

وی ظرفیت تولید کنونی ماسک در آذربایجان شرقی را روزانه تا ۵۰۰ هزار عدد ممکن اعلام و اضافه کرد: این در حالی است که در روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا این آمار تنها ۵ هزار عدد بود که آن نیز در  مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی تبریز تولید می شد.

نعمتی با بیان اینکه در حال حاضر حتی در سوپر مارکت‌ها و فروشگاه‌های مختلف نیز ماسک به وفور یافت می شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه تامین مواد اولیه بخش مهمی از فرایند تولید ماسک است، هم اکنون ظرفیت تولید روزانه ماسک در استان ۲۰۰ هزار عدد است که در صورت تامین مواد اولیه این عدد به راحتی تا ۵۰۰ هزار عدد ماسک افزایش می یابد.

وی ظرفیت تولید ماسک های ان ۹۵ در روزهای اول شیوع ویروس کرونا در آذربایجان شرقی را صفر اعلام و با بیان اینکه این نوع ماسک ها وارداتی بود، یادآور شد: تامین این ماسک جزو سخت‌ترین کارها در حوزه معاونت غذا و داروی علوم پزشکی بود که با پیگیری‌های انجام شده هم اکنون تعداد ۳۰۰ هزار ماسک n۹۵ که مجوز سازمان غذا و دارو و سازمان انرژی اتمی را دارد در استان تولید شده و حتی توان صادراتی نیز داریم.

نعمتی با اشاره به اینکه در حال حاضر در تمام داروخانه‌های آذربایجان شرقی ماسک، محلول ضدعفونی کننده و دستکش نایلونی وجود دارد، افزود: در این رابطه هیچ گونه مشکلی در استان نداریم و تمامی این اقلام به صورت عادلانه در داروخانه‌ها توزیع شده است.

به گفته وی تا پیش از شیوع ویروس کرونا تنها یک واحد تولید کننده مواد ضدعفونی در آذربایجان شرقی فعال بود، اظهار داشت: تاکنون در استان به ۶۰ واحد تولیدی محلول های ضدعفونی کننده مجوز صادر شده است و این محلول ها در تمام داروخانه‌ها، انبار شرکت‌های توزیع کننده و در واحدهای تولیدکننده وجود دارد.

نعمتی با بیان اینکه به جای دستکش لاتکس که بیشتر مورد استفاده پزشکان است، دستکش‌های نایلونی برای استفاده عموم به حد کافی تامین شده است، افزود: از نظر اقلام بهداشتی موجود در داروخانه‌های استان در وضعیت مناسبی قرار داریم و کمبودی در این خصوص وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا