سفر  دو عضو کابینه دولت به استان اصفهان/ بازدید از پروژه در حال ساخت ” آزاد راه کنارگذر شرق اصفهان”

 

“محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی” به همراه “محمد باقر نوبخت معاون رییس‌‌جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور”  طی سفر به استان اصفهان، عصر امروز از پروژه آزادراه کنارگذر شرق اصفهان بازدید نمودند.

به گزارش  ارک خبر- اصفهان، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از پروژه کنارگذر شرق اصفهان اظهار داشت: این پروژه از جمله پروژه‌های موثر ترافیکی در اصفهان و کشور است، که سهم بزرگی از نظر ترانزیتی بر عهده دارد. و جزء پروژه‌های جهش تولید محسوب می شود که به یاری حق تعالی در هفته دولت حدود ۶۳ کیلومتر آن (قطعات یک و دو) افتتاح می شود. و قطعه باقمانده (قطعه ۳) به طول ۳۱ کیلومتر است که انشالله در خرداد ماه سال آینده به بهره‌برداری می رسد.

وی افزود: به دلایل گوناگونی اجرای این پروژه طولانی شده بود که خوشبختانه با توجه به رفع مشکلات و انتخاب سرمایه گذارجدید عملیات اجرایی در یکسال‌ونیم گذشته شتاب گرفت.

اسلامی با اشاره به اینکه آزاد راه کنارگذر شرق بزرگترین پروژه آزادراهی کشور طی سالیان گذشته است اذعان داشت: از دلایل اهمیت این پروژه کوتاه شدن مسیر به میزان  ۱۳۰ کیلومتر و صرفه جویی در سوخت به میزان  ۱۳۶ میلیون لیتر در سال است. که امیدواریم تا پایان سال ۶ قطعه از آن را به افتتاح برسانیم.

وی مبحث قطار سریع السیر را از دیگر پروژه‌های مهم این استان برشمرد و عنوان کرد: این پروژه را پس از یک دوره توقف، در سال گذشته فعال نمودیم که در حال حاضر به دلیل موضوع کرونا وقفه‌ای در آن ایجاد شده و انشالله به‌زودی عملیاتش مجدداً آغاز خواهد شد همچنین این پروژه تا کنون بالای ۷۰ درصد پیشرفت زیرسازی راه آهن تا قم را داشته است و امیدواریم در همین دولت بتوانیم ریل‌گذاری را انجام دهیم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه گریزی به افزایش قیمت مسکن و اجاه بها زد و در خصوص تمهیدات اندیشیده شده در این حوزه بیان کرد: قیمت مسکن متاثر از حوزه مسکن و عرضه و تقاضا نیست بلکه از بازارهای موازی تاثیر می‌پذیرد لذا دولت با توجه به شرایط فعلی در این خصوص مداخله کرده و بسته‌های سیاستی و حمایتی طراحی نموده است که در صورت مصوب شدن آن، به اطلاع مردم عزیز خواهیم رساند.

وی در خصوص مالیات بر خانه‌های خالی گفت: سامانه ای طراحی شده و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است که این سازمان متعهد هستند در همین فصل برگه‌های مالیات را برای مالکینی که واحد مسکونی خالی دارند ارسال کنند.

اسلامی افزود: در موازات این اقدام، موضوع مهم دیگر طرح اقدام ملی مسکن بود که مهمترین برنامه دولت است و بر این اساس با سرعت بالاتری در حال تکمیل و تحویل مسکن مهر به مردم هستیم و کمتر از ۷۰ هزار واحد در دست تکمیل است که این تعداد نیز تا آبان ماه سال جاری تکمیل و به متقاضیان تحویل می شود.

در طی این بازدید معاون رییس‌‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه آزادراه کنارگذر شرق جهت اتصال کریدور شمال و جنوب کشور در دستور کار مسئولان استان قرار گرفت اذعان داشت: شریانی مهم برای ارتباط هر چه بهتر و سریع‌تر ترافیک جنوب به جاده‌های منتهی به مرکز و شمال کشور به شمار می‌آید. و به همین جهت یکی از پروژه‌های بسیار با اهمیت دولت محسوب می شود که انشالله در کمتر از یکسال به بهره‌برداری می رسد.

وی با بیان اینکه وعده دیدار بعدی با حضور مسئولین دست اندر کار این پروژه جهت بهره برداری ازآن خواهد بود اظهار کرد: برای اتمام این پروژه مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت در نظر گرفته شده که از این میزان ۲۰ میلیارد تومان به پروژه تزریق شده و مابقی نیز طی روزهای آینده انجام می‌شود.

نوبخت افزود: در سال جاری حداقل ۵۱۸ کیلومتر به آزادراه های کشور افزوده خواهد شد که آزادراه کنارگذر شرقی نیز بخش از آن است.

وی با اشاره به اینکه شهرهای اصفهان، یزد و شیراز یک مثلث توریستی را تشکیل می دهند تشریح کرد: در حال حاضر امکان خط ریلی در مسیر اصفهان به یزد وجود دارد و از اصفهان به شیراز نیز این خط ریلی انجام شده است. و تنها یک قطعه مفقوده در این مثلث وجود دارد، آن هم اتصال بین یزد و شیراز است که انشالله ظرف سال جاری به سرانجام می‌رسد و این مثلث کامل می شود.

معاون رئیس‌‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور سال جاری را، یک سال پر رخداد برای افتتاح طرح‌های مختلف دانست و گفت: وزارت راه و شهرسازی اقدامات زیرساختی را شروع کرده است و سازمان برنامه‌و بودجه کشور به نمایندگی از دولت پشتیبانی مالی همه این طرح‌ها رو به عهده خواهد داشت.

وی به دو برنامه مهم دیگر در سطح استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در حوزه مسکن برای افرادی که در مناطق روستایی استان اصفهان ساکن هستند دو هزار واحد در نظر گرفته شده که فردا در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان موافقتنامه آن با استاندار اصفهان و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مبادله خواهد شد. همچنین یکهزار واحد نیز  برای محرومینی که تحت پوشش کمیته حضرت امام هستند در نظر گرفته شده که این موضوع نیز به روز جمعه موکول شده است.

نوبخت در پایان تاکید کرد:  تمامی این طرح‌ها در کمتر از یکسال و تا قبل از تیرماه سال آینده افتتاح می شوند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا