امضای تفاهم نامه همکاری مشترک آموزشی شهرداری و فنی حرفه‌ای اصفهان

 تفاهم نامه همکاری مشترک آموزشی بین سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و اداره کل فنی و حرفه ای استان اصفهان امضاء شد.

به گزارش ارک خبر-اصفهان:رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان شامگاه (دوشنبه- دوم تیرماه) در آیین آغاز همکاری های مشترک آموزشی بین این سازمان و اداره کل فنی و حرفه ای استان اصفهان و امضای تفاهم نامه، اظهار کرد: دو پایه از شاخصه های توسعه پایدار در این تفاهم نامه تجلی یافته که مورد نخست آن برای تحقق توسعه پایدار در شهرها این است که باید زندان‌های خود را بشکنیم و هم جهت و هم سو شویم که خوشبختانه با روی باز مسئولان اداره کل فنی و حرفه ای اصفهان، این امکان فراهم شده است.

محمد عیدی با بیان اینکه اهالی فرهنگ و محققان معتقدند که در جامعه جهانی امروز، هر فرد یک فرهنگسرا است، افزود: پایه اصلی برای دومین هدف توسعه پایدار نیز این است که ما نیروی انسانی ماهر داشته باشیم؛ نکته قابل توجه این است که برای خلاقیت فرهنگی که آماج همه شهرداری‌هاست، هیچ راهی ممکن نیست مگر اینکه تک تک شهروندان یک نیروی ماهر خلاق باشند.

وی با تاکید بر اینکه خلاقیت را باید یک امر اجتماعی دانست، تصریح کرد: اگر ما بتوانیم در ذیل این تفاهم نامه، تلاش کنیم شهری با شهروندان ماهر داشته باشیم، یکی از اصول اساسی توسعه پایدار را محقق کرده‌ایم.

در حال پیگیری سیستم آموزشی دوگانه هستیم

به گزارش ایسنا، همچنین مدیر کل فنی و حرفه ای استان اصفهان نیز در این آیین گفت: در فنی و حرفه‌ای تمام شهرستان‌های کشور و به خصوص مراکز استان‌ها، هر گاه صحبت از شهرداری به میان می آید، بحث بالا می‌گیرد چراکه همیشه فنی و حرفه ای و شهرداری در تقابل جدی با هم قرار داشته اند.

آرش اخوان طبسی ادامه داد: اما این روزها در اصفهان، بین وظایف مجموعه فنی و حرفه ای، در بخش‌های دولتی و آموزشگاه‌های آزاد و اهدافی که سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری در فعالیت‌های خود دنبال می‌کند، نگاه‌های مشترکی یافتیم و به این نتیجه رسیدیم که اهداف هر دو تا حد زیادی مشترک است، بنابراین امروز به جای موازی کاری در نقطه‌ای قرار گرفته‌ایم که صحبت از هم افزایی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: امروز ظرفیت ۵۴ مرکز آموزشی دولتی در سطح استان و نزدیک به یک هزار و ۲۵۰ مرکز آموزشی آزاد فنی و حرفه‌ای در کنار ظرفیت‌های موجود در شهرداری در خدمت مردم خواهد بود.

وی با بیان اینکه هدف همه ما یاری رساندن به شهروندان در توانمند شدن آنهاست، اظهار کرد: امیدوارم که با اجرای این تفاهم نامه ارزشمند و برنامه ریزی‌های مشترک بتوانیم با تلاش مسئولان شهرداری و بخش‌های دولتی و خصوصی فنی و حرفه‌ای به تحققِ این هدف نایل شویم.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه هدف نهایی این تفاهم نامه همسو کردن همه این بخش با یکدیگر است، تصریح کرد: با رویکردهای جدیدی که در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان پیش گرفته‌ایم علاوه بر مربیان دولتی و مربیان بخش خصوصی، مربیان و استادکاران صنوف را نیز دعوت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: ما در حال پیگیری سیستم آموزشی دوگانه هستیم که در این سیستم، ضمانت صد درصد شغل، حرف اول را می‌زند؛ تفاوت این سیستم با سیستم قبلی این است که در آموزش‌های قدیم به صورت عرضه محور عمل می‌کردیم، یعنی جوشکار را آموزش می‌دادیم و او را به دنبال کار می‌فرستادیم، اما در سیستم آموزش دوگانه در ابتدا با بنگاه‌های اقتصادی صحبت می‌کنیم، سپس شغل تعریف می‌شود و پس از آن، فردی را به صورت ویژه برای بنگاهی خاص آموزش می‌دهیم؛ بنابراین در این روش، اگر سفارش شغل نباشد آموزشی هم در کار نیست.

اخوان طبسی تاکید کرد: امروز با افتخار اعلام می کنم که این طرح را در سیستم اتحادیه خودروهای سبک اصفهان با موفقیت کامل اجرا کرده‌ایم.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان اصفهان خاطرنشان کرد: مسئولان شهرداری می‌خواهند برای اهالی شهر گامی مثبت و خوب در مسیر توانمندسازی آن بردارند؛ ما نیز همین هدف را دنبال می‌کنیم. امیدوارم با استفاده از ظرفیت اصناف، شهرداری و بخش های خصوصی و دولتی فنی و حرفه‌ای در جلسات آینده با افتخار، دستاوردهای این نشست مشترک را گزارش دهیم.

دکمه بازگشت به بالا