فروش بیش از ۱۳ هزار جلد کتاب در طرح بهارانه آذربایجان شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از فروش بیش از 13 هزار جلد کتاب در طرح بهارانه آذربایجان شرقی خبر داد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در هشتاد و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی، با ارائه گزارشی از طرح های فصلی کتاب در استان گفت: طرح بهارانه کتاب در استان امسال همزمان با شیوع کرونا اجرایی شده و طی آن، ۱۱۴ میلیون تومان یارانه در طرح بهارانه در اختیار ۳۰ کتابفروشی عضو طرح قرار داده شد.

وی همچنین از فروش ۱۳ هزار و ۲۰۵ جلد کتاب به ارزش بیش از ۶۰۰ میلیون تومان در قالب این طرح در استان خبر داد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در این جلسه با اشاره به ابلاغ  وزارت کشور مبنی بر گرامی داشت گسترده دهه کرامت گفت: انتظار می رود دستگاه های اجرایی استان، برای اجرای برنامه‌های متناسب با ایام دهه کرامت برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

محمد محمدپور عصر شنبه در  جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در محل سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزارشد، با اشاره به فرا رسیدن ایام دهه کرامت اظهار داشت: انتظار می رود دستگاه های اجرایی برنامه هایی را متناسب با این ایام و با رعایت پروتکل های بهداشتی پیشنهاد داده و اجرایی کنند که البته بخشنامه هایی در این خصوص به دستگاه های مختلف ارسال شده است.

وی با اشاره به تهیه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور گفت: در استان مسئولیت ستاد اجرایی نقشه مهندسی کشور بر عهده مدیر کل امور اجتماعی استانداری خواهد بود تا اجرای مفاد برش استانی این سند بسیار مهم و نظارت بر اجرای آن را در چارچوب تمهیدات شورای فرهنگ عمومی استان پیگیری  کنند.

محمدپور با بیان اینکه موضوعات بسیاری در این نقشه پیش بینی شده است، گفت: محمل اصلی بحث در خصوص این نقشه، شورای فرهنگ عمومی بوده و پس از تنظیم، به دستگاه های اجرایی ابلاغ خواهد شد تا این نقشه راه را در دستور کار خود قرار دهند.

گفتنی است در این جلسه، خانم دکتر نسرین پیرسمساری، و آقایان حجت الاسلام والمسلمین مجتبی نظری و محمداسماعیل سعیدی با کسب اکثریت آرای اعضای شورای فرهنگ عمومی استان به عنوان اعضای جدید حقیقی این شورا انتخاب و خانم حکیمه غفوری نیز به عنوان عضو علی البدل شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی برگزیده شد. همچنین آقای حامد حامدی خسروشاهی با پیشنهاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تایید اعضای شورا به عنوان عضو رسانه ای شورا برگزیده شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا