فرماندار تبریز خواستار واگذاری مرکز ماده ۱۶ به بهزیستی شد

فرماندار تبریز گفت: مرکز ماده ۱۶ (کمپ اجباری ترک اعتیاد) برای برخورداری از اعتبارات دولتی باید به اداره کل بهزیستی آذربایجان‌شرقی واگذار شود.

بهروز مهدوی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: تعداد ۱۸ مرکز ماده ۱۶ در کشور وجود دارد که طی سال های اخیر اغلب آنها به بهزیستی استان های مربوطه واگذار شده و تبریز تنها شهری است که از این قافله تاکنون عقب مانده و باید در این زمینه تسریع شود.

وی یکی از چالش های مهم عدم تحویل مرکز ماده ۱۶ تبریز به بهزیستی را محروم شدن از اعتبارات دولتی دانست و اظهار داشت: با این وضعیت تبریز از بودجه سالانه ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومانی محروم شده و آنرا از دست می دهد.

مهدوی ادامه داد: از آنجاییکه هر گونه کمک دولتی منوط به واگذاری و تحویل مراکز ماده ۱۶ به ادارات کل بهزیستی شده است، با ادامه روند موجود نمی توان به مساعدت های مالی دولت به مرکز تبریز امیدوار بود.

وی اضافه کرد: در صورتی که مرکز ماده ۱۶ تبریز به بهزیستی واگذار شود بسیاری از مسایل مالی و پشتیبانی این مرکز حل شده و سایر ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی نیز در کنار این مجموعه و در قالب شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان می توانند کمک رسان بهزیستی باشند.

به گزارش ایرنا،  مراکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد به عنوان مراکز حاکمیتی با پذیرش معتادهای بی خانمان و متجاهر اقدام به نگهداری، درمان و بهبود آنها کرده و با اشتغالزایی و فراهم کردن موقعیت های شغلی آسان برای بهبودیافتگان از اعتیاد، در راستای ایجاد شهری بدون معتاد متهاجر حرکت می کنند.

مرکز ماده ۱۶ نگهداری و درمان اجباری معتادن به مواد مخدر تبریز با ظرفیت ۶۰۰ نفر در تیر ماه سال ۱۳۹۴ توسط وزیر کشور افتتاح شده است.

این مرکز که عملیات آماده سازی آن از سال ۱۳۹۳ آغاز شده بود، شامل ۶ سوله بزرگ برای سم زدایی، نگهداری و درمان بوده و علاوه بر آن کارگاه های حرفه آموزی و اشتغال زایی نیز در آن پیش بینی شده است.

مرکز ماده ۱۶ تبریز با زیربنایی حدود ۷ هزار متر مربع و مساحتی بالغ بر ۴ هکتار با هزینه ای بالغ بر ۵ میلیارد تومان ساخته شده است.

بحث واگذاری این مرکز به بهزیستی یا شهرداری جزو دستورجلسه نشست روز گذشته شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی بود که به دستور استاندار مقرر شد تصمیم گیری درباره این مساله به نشست تخصصی دیگر موکول شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا