۴۲واحد تولید ماسک در آذربایجان‌شرقی فعال است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۴۲ واحد تولید ماسک در استان فعال هستند گفت: این واحدها روزانه ۵۰۰ هزار ماسک تولید می‌کنند که در صورت نیاز این ظرفیت تا ۷۰۰ هزار عدد قابل افزایش است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۴۲ واحد تولید ماسک در استان فعال هستند گفت: این واحدها روزانه ۵۰۰ هزار ماسک تولید می‌کنند که در صورت نیاز این ظرفیت تا ۷۰۰ هزار عدد قابل افزایش است.

حبیب امین زاده روز شنبه در دیدار با مسوولان شهرستان عجب شیر افزود: آذربایجان شرقی دومین قطب تولید مواد آرایشی و بهداشتی در کشور است و علاوه بر تامین نیازهای استانی، این محصولات به دیگر استان ها نیز صادر می شود.

وی اضافه کرد: امسال ۳۵ دستگاه تولید ماسک نیمه اتوماتیک در استان تولید شده و در اختیار دیگر استان‌ها از جمله هرمزگان، اصفهان، فارس، قزوین، تهران و خراسان شمالی قرار گرفته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی همچنین از تولید روزانه ۶۰۰ هزار لیتر انواع مواد ضد عفونی کننده در استان خبر داد و افزود: این مقدار مواد ضد عفونی در ۱۸ واحد اصلی استان تولید می شود و برای استفاده از تکنولوژی نانو در تولید محصولات برنامه ریزی کرده ایم.

امین زاده با بیان اینکه در حال حاضر گرانی و گرانفروشی و مقابله با آنها دغدغه اصلی این سازمان است گفت: رعایت قیمت‌های مصوب خط قرمز نظارت و بازرسی است و با متخلفان طبق قانون برخورد می شود اما گرانی برخی از کالاها و خدمات، نتیجه وضعیت اقتصادی کشور است.

وی اضافه کرد: در راستای افزایش تعاملات بین دستگاه های مختلف استانی در امر نظارت و بازرسی و پیشگیری از بروز تخلفات اقتصادی، گشت مشترک با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف استانی انجام شده و می شود.

وی همچنین در این دیدار از ارزیابی عملکرد مدیران شهرستانی بر اساس محورهای چهارگانه جهش تولید یاد کرد و گفت: بازگشت به تولید واحدهای راکد و تکمیل طرح های نیمه تمام به طور جدی در شهرستان ها پیگیری شود.

فرماندار شهرستان عجب شیر نیز در این دیدار خواستار توجه به جایگاه ویژه شهرستان در صنایع تبدیلی، تکمیل طرح های نیمه تمام واحدهای تولیدی، تامین اقلام مورد نیاز شهروندان و افزایش بازرسی ها شد.

عادل اصغرپور با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه فعال مستقر این شهرستان افزود: حمایت از این واحدها و پیگیری مشکلات آنها جهت رونق اقتصادی منطقه و ایجاد فرصت های جدید شغلی ضروری است.
وی گفت: برخی واحدها به دلیل نداشتن سرمایه در گردش، کمبود نقدینگی و بدهی های معوقه بانکی با چالش دریافت تسهیلات بانکی مواجه بوده و این مشکل از طریق مدیران عامل بانک های شهرستان در حال پیگیری است.

وی اظهار داشت: عجب شیر ظرفیت های زیادی در تولید و صنعت دارد و باید با فعال سازی این پتانسیل ها به رونق و شکوفایی بیش از پیش اقتصاد آن کمک کرد.

امام جمعه عجبشیر نیز ضمن قدردانی از حضور میدانی مدیران سازمان و پیگیری امور شهروندان گفت: این اقدامات و نظایر آن باعث تقویت روحیه امید و اعتمادآفرینی می شود.

حجت الاسلام محمود شربیانی با اشاره به اهمیت نظارت و بازرسی و رصد دقیق بازار کالاهای اساسی و تاکید بر تامین به موقع کالاهای اساسی افزود: ارتباط مستقیم و نزدیک بین تولیدکننده و مصرف کننده باعث حذف دلالان و تعدیل قیمت ها می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا