ثبت‌نام شاغلین و بنگاه‌های فاقد بیمه متاثر از کرونا از روز دوشنبه

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از صبح امروز (پنج‌شنبه) پیامک دعوت از متقاضیان فاقد بیمه برای دریافت تسهیلات کرونا را ارسال کرد و براین اساس افراد می‌توانند از دوشنبه آینده (۱۶ تیرماه) با مراجعه به سامانه کارا بخش تسهیلات کرونایی ثبت‌نام کنند.

با شیوع ویروس کرونا در کشور، تصمیم گرفته شد با اعطای تسهیلات از بیکار شدن دائمی افرادی که تحت تاثیر ویروس کرونا خانه‌نشین شده بودند، جلوگیری و از فرصت‌های شغلی حمایت شود.

پس از بررسی‌های انجام شده در ستاد ملی مقابله با کرونا و طبق اعلام بانک مرکزی، ۱۴ رسته اصلی با ۵۵ زیررسته که یک میلیون و ۲۰۰ بنگاه را دربرمی‌گیرد، مشمول دریافت وام شناسایی شدند و برای کارفرمایان این بنگاه‌ها پیامک برای ثبت اطلاعات در سامانه کارا ارسال شد.

با وجود این که در شروط دریافت تسهیلات حفظ اشتغال موجود ذکر شده بود، عیسی منصوری معاون اشتغال وزارت تعاون در ۱۹خرداد ۹۹ در نشست خبری با اصحاب رسانه از برداشته شدن شرط حفظ تمام نیروهای کار برای پرداخت تسهیلات کرونا خبر داد و گفت که متقاضیان وام و تسهیلات کرونا از روز شنبه ۲۴ خرداد ماه باید به شعبی که در سامانه بیمه بیکاری اعلام کرده مراجعه و تسهیلات خود را دریافت کنند.

وی همچنین سه شنبه گذشته در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: تاکنون حدود ۹۰۰ هزار نفر در سامانه ثبت نام کردند و در حال حاضر نیز حدود ۷۶ هزار پرونده در شعب بانک‌ها وجود دارد و تاکنون ۴۰ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

منصوری در این گفت و گو درباره پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای فاقد بیمه، گفت: در مذاکراتی که با دستگاه‌ها و تشکل‌های مختلف انجام شد، خواسته شد که اطلاعات افراد شاغل و بنگاه‌های فاقد بیمه را ارایه دهند و تاکنون نیز اطلاعات قابل توجهی ارایه شده است.

براساس این گزارش مدیر روابط عمومی وزارت تعاون امروز در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: از صبح امروز (پنجشنبه) ۱۲ تیرماه پیامک دعوت از متقاضیان مشمول ارسال شد و افراد می‌توانند از دوشنبه (۱۶ تیرماه) با مراجعه به سامانه کارا بخش تسهیلات کرونایی ثبت نام کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا