مطالبه‌ی جسورانه و منصفانه، مهم‌ترین رسالت اهل رسانه است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در آیین امضای تفاهم‌نامه تجهیز موزه مطبوعات استان گفت: مطالبه‌ی جسورانه و منصفانه، مهم‌ترین وظیفه و مسئولیت اهل رسانه است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در آیین امضای تفاهم نامه تجهیز موزه مطبوعات آذربایجان، ضمن تبریک روز قلم به اصحاب رسانه، با بیان این‌که امیدوارم گفتمان غالب در جامعه، گفتمان قلم و اندیشه شود، گفت: اگر همت، همدلی و همراهی نباشد، موفقیتی در تمامی حوزه‌ها به ویژه حوزه‌ی فرهنگ و هنر به دست نمی‌آوریم.

محمد محمدپور با تاکید بر این‌که مطالبه‌ی جسورانه و منصفانه، مهم‌ترین وظیفه و مسئولیت اهل رسانه است، گفت: اهل رسانه در کنار مطالبه‌گری همراهی و همدلی کنند.

وی با تاکید بر ضرورت هم افزایی بین اهل رسانه، گفت: تبریز موزه و گنجینه‌های بالقوه‌ی زیادی دارد که می‌توان با هم افزایی و همدلی موزه‌های متعدد را در حوزه‌های مختلف از جمله عکس و فیلم و… به موزه‌های بالفعل تبدیل کرد.

محمدپور خاطرنشان کرد: ردیف اعتبار و منابعی برای تجهیز موزه مطبوعات از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز اختصاص یافته است.

وی افزود: با خرید اسناد از عموم مردم نیز امیدوارم این مجموعه در آینده‌ای نزدیک به یکی از مجموعه‌های فاخر استان تبدیل شود. ‌

رئیس انجمن صنفی استان نیز در این مراسم، ضمن تبریک روز قلم به اصحاب رسانه، اظهار کرد: تفاهم نامه‌ی تجهیز موزه‌ی مطبوعات طی دو ماه آماده و امروز نیز به امضا رسید. امید است بتوانیم در سالروز مشروطه، برای اولین بار آثار مشروطه را در این موزه به نمایش بگذاریم.

وحید زینالی افزود: با توجه به خاستگاه بودن تبریز و آذربایجان در حرفه‌ی روزنامه نگاری، امید است این موزه به یکی از موزه‌ها و مراکز دیدنی و گردشگری شهر تبریز تبدیل شود، چرا که آثار و قدمت روزنامه‌های تبریز از سایر شهرها بیشتر بوده و فقط همت و همدلی برای تجهیز کامل این موزه لازم است.

وی خاطرنشان کرد: جشن راه اندازی کامل این موزه همزمان با جشن روز خبرنگار برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا