آهن اسفنجی حلقه مفقوده فولاد آذربایجان شرقی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه این استان از قطبهای مهم تولید فولاد در کشور است، گفت: آهن اسفنجی حلقه مفقوده این صنعت معدنی در استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه این استان از قطبهای مهم تولید فولاد در کشور است، گفت: آهن اسفنجی حلقه مفقوده این صنعت معدنی در استان است.

علی جهانگیری روز دوشنبه در بازدید از مجتمع فولاد میانه، به فعلیت رساندن معادن را یکی از نعمت های طبیعی خداوندی است را از اولویتها خواند و اضافه کرد: باید مباحث موجود و موانع معادن بویژه معادن مرتبط با صنعت فولاد را مرتفع سازیم تا استان و کشور را بهره مند ساخته و به اشتغال مورد نیاز دست یابیم.

وی فولاد را یکی از بخش های سرمایه گذاری شده بویژه از سوی بخش خصوصی در استان عنوان و اظهار امیدواری کرد فاز سه و توسعه فولاد میانه نیز تا نیمه اول سال ۱۴۰۰ در جهت افزایش تولید و اشتغال به بهره برداری برسد.

جهانگیری توسعه آهن اسفنجی را سبب رفع تامین مواد اولیه و کمک به واحدهای دیگر خواند و گفت: آهن اسفنجی از حلقه های مفقوده فولاد استان است که امیدواریم طرح توسعه این واحد جوابگوی نیاز استان باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی امروز همچنین در بازدید از کشتارگاه آتروپات برای رفع مشکل تسهیلات بانکی  این کشتارگاه به بانک مربوطه دستور لازم را ابلاغ کرد.

فرماندار ویژه شهرستان میانه هم با اشاره به لزوم توسعه فولاد آذربایجان رفع مشکل اداری از مبادی فرادست و زمین با حداقل زمان و هزینه را خواستار شد.

محمدرضا مشایخی با قدردانی از زحمات مهندس ناجی و مهندس نجاتی عضو هیات مدیره فولاد در افزایش ظرفیت تولید آهن اسفنجی جهت کمک به کل مجموعه فولاد، توسعه مجموعه فولاد را سبب افزایش اشتغال و رونق چرخه اقتصاد بیان کرد.

فرماندار ویژه میانه همچنین تخصیص یکی از واحدهای ریخته گری زیر مجموعه ایمیدرو به این شهرستان را به سبب تسریع در اتمام فاز ۳ فولاد خواستار شد.

بازدید از کارخانه ذوب آقای قاسمی در شهرک صنعتی شماره ۲ کلوچه خالصه از دیگر برنامه های سفر امروز معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با همراهی معاون استاندار و فرماندار ویژه میانه بود.

در این بازدید مشکلات این واحد از جمله مشکل آب منبع کارخانه و روشنایی خیابان اصلی و هچنین حمل و نقل و تامین ماشین های باری  بررسی شد و دکتر جهانگیری از طریق تماس تلفنی دستور رفع این موارد را به مدیران استانی صادر کرد.

وی همچنین از کشتارگاه صنعتی دام میانه که در مراحل پایانی ساخت می باشد بازدید کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا