روزانه ۱۸۰ کرونایی در بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی بستری می‌شوند

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با هشدار نسبت به عواقب جدی نگرفتن پروتکل‌های بهداشتی گفت: برخی شاخص‌ها از جمله افزایش تعداد بستری‌ها نشان می‌دهد که در وضعیت اضطراری قرار داریم و روزانه حدود ۱۸۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری و ۱۵۰ نفر ترخیص می‌شوند.

به گزارش جمعه ایرنا، محمد حسین صومی در یک گفت‌وگوی خبری اظهار کرد: اگر ۲ هفته دست در دست هم دهیم و مسایل بهداشتی و دستورالعمل ها را رعایت کنیم، وضعیت بهتری در دو ماه آینده در انتظارمان است.

وی ادامه داد: اگر پروتکل‌های بهداشتی و فاصله استاندارد در اجتماعات را رعایت نکنیم، مرداد و شهریور ماه از نظر تعداد مبتلایان و بستری‌ها بدترین ماه‌های آذربایجان‌شرقی خواهند بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: مردم تا حد امکان از رفتن به پارک‌ها و حضور در اجتماعات خودداری و فاصله گذاری هوشمند را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه با ارائه مواد ضدعفونی کننده و ماسک با قیمت مناسب به مردم موافق هستیم، گفت: وظیفه نظام اجرایی از جمله استانداری و اداره صنعت، معدن و تجارت، نظارت و ارایه این مواد با قیمت مناسب است.

صومی با تاکید بر ضرورت خودداری از برگزاری مراسم‌ عزا و عروسی، اظهار کرد: این افراد می‌توانند هزینه مراسم شان را برای تامین لوازم حفاظت فردی از جمله ماسک برای خانواده‌ها و افراد بیبضاعت صرف کنند.

وی گفت: همچنان تاکید داریم تا دست‌ها به طور مرتب شسته و ضدعفونی شوند، اما این به معنی باز بودن شیر آب در طول این مدت نبوده و صرفه جویی در مصرف آب نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

صومی با اشاره به وضعیت قرمز در ۱۲ شهرستان آذربایجان شرقی، اظهار کرد: این شهرستان‌ها شامل تبریز، مراغه، مرند، میانه، اهر، بناب، چاراویماق، سراب، هشترود، هریس، جلفا و هوراند بوده و نماز جمعه این هفته در این شهرستان‌ها با همکاری صمیمانه ائمه جمعه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی برگزار نمی‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به شناسایی روزانه ۵۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در آذربایجان شرقی، گفت: در حال حاضر ۸۰۱ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۲۷ نفر به کمک دستگاه تهویه مکانیکی تنفس می‌کنند و بدحال هستند.

وی خاطرنشان کرد: آب و هوای تبریز و بسیاری از شهرستان‌های استان برای انتشار ویروس کرونا مساعد بوده و قرار داشتن استان مان در فصل مسافر پذیری نیز به انتشار آن دامن زده است.

صومی یادآوری کرد: هرچند میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در این هفته نسبت به هفته گذشته حدود دو برابر افزایش یافته است، اما همچنان از مردم خواهش می‌کنیم تا همکاری و همراهی‌شان را با نظام سلامت ادامه دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا