مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان در نشست با مسئولین منطقه بنت استان سیستان و بلوچستان:

با نيازسنجي و آينده پژوهي مشاغل پررشد و خوش آتيه، نيروهاي مهارت آموخته منطقه بنت را براي ورود به بازار كسب و كار ياري مي دهيم

به گزارش  ارک خبر: در راستای هم پیوندی اصفهان و بنت و با هدف توانمندسازی هموطنان منطقه بنت استان سیستان و بلوچستان،‌ نشستی با حضور آرش اخوان طبسی مدیر کل استان اصفهان، سردار باطنی رییس مؤسسه خیریه سعادت، بخشدار منطقه بنت، جمعی از مسئولین شورای شهر، آموزش و پرورش، اعضای شورای شهر و فعالین اجتماعی و فرهنگی منطقه بنت استان سیستان وبلوچستان و جمعی از مسئولین و کارشناسان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان در محل سالن کنفرانس این اداره کل صورت پذیرفت.

گفتنی است: هدف از این نشست، برنامه ریزی در خصوص آموزش و توانمندسازی دانش آموزان منطقه محروم و کم برخوردار منطقه بنت استان سیستان و بلوچستان و ارتقاء کارگران فنی در حوزه آموزش های مهارتی با همکاری و همیاری مجموعه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان و همچنین بهره مندی از امکانات، تجهیزات و مربیان باتجربه این استان بود.

اخوان در این نشست ضمن اعلام همکاری و مساعدت با این منطقه افزود: با تغییر نگرش ها و رویکردها، ابتدا بایستی ظرفیت های منطقه بنت را از لحاظ مشاغل پررونق و پردرآمد و همچنین آینده پژوهی مشاغلی که در آینده خوش آتیه باشند را شناسایی و برنامه ریزی لازم جهت عملیاتی نمودن آموزش های مهارتی را انجام دهیم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان گفت: طی نشستی با خیرین، شهردار و شورای شهر اصفهان، ظرفیت های اعلام شده را بررسی و شناسایی نموده و از طریق تعامل با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سیستان و بلوچستان، تصمیم گیری های لازم صورت می پذیرد.

در ادامه مسئولین منطقه بنت استان سیستان و بلوچستان ضمن قدردانی در خصوص آب و هوای منطقه بنت و رونق آن در حوزه های کشاورزی و دامپروری، قالی بافی و صنایع دستی مباحثی را مطرح و  خواستار همیاری و همفکری تیم اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان در برخورداری از راهنمایی لازم جهت ارائه آموزش های مهارتی به ساکنین منطقه بنت و ورود آنها به بازار کسب و کار شدند.

در پایان مقرر گردید: طی ۱۰ روز آینده اطلاعات خواسته شده را به اداره کل اصفهان ارسال نمایند.

لازم به ذکر است، بنت در ۸۵ کیلومتری شمال غرب نیکشهر و ۴۵ کیلومتری جنوب شهر فنوج، بین ۲۶ درجه و ۱۷ درجه عرض شمالی و ۵۹ درجه و ۱۳ درجه طول شرقی گرینویچ در ارتفاع ۴۰۰ متری از سطح دریا واقع شده‌است.  منطقه‌ای نیمه کوهستانی که غرب و شمال آن تپه‌های زرد قراردارند در قسمت شرق تا انتهای شهر مسیر رودخانه موسوم به بنت قرار دارد که از شمال فنوج سرچشمه می‌گیرد و از نوار شرق بنت عبور می‌کند و حدود ۸ کیلومتر در حوزه شهری قرار می‌گیرد. جنوب شهر بنت هم مسیر رودخانه مذکور که در دو طرف آن روستاهایی واقع شده‌اند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا