مدیرکل بهزیستی استان اصفهان خبر داد:

افتتاح دو هزار و 323 طرح همزمان با هفته بهزیستی در استان اصفهان

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان از افتتاح دو هزار و ۳۲۳ طرح بهزیستی همزمان با هفته بهزیستی در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش  ارک خبر: مرضیه فرشاد در  نشست خبری با اصحاب رسانه  به مناسبت چهلمین سال تأسیس سازمان بهزیستی با شعار بهزیستی در گام دوم شفافیت، تحول خدمت، ارتقا سلامت اجتماعی در خانواده بیان کرد: همزمان با آغاز هفته بهزیستی دو هزار و ۳۲۳ طرح بهزیستی در بخش‌های مختلف عمرانی، خدماتی، اجتماعی در استان اصفهان افتتاح می شود.

وی گفت: این طرحها با مشارکت بخش خصوصی، خیرین و دولت و با هزینه‌ای بالغ بر سه هزار ۷۰۰ میلیارد ریال احداث و راه‌اندازی شده که ۸۲۰ میلیارد ریال آن توسط دولت به صورت بلاعوض و وام تامین و بقیه آورده بخش خصوصی و خیریه‌ها بوده است.

این مقام مسئول افزود: افتتاح۳ مرکز اقامتی میان مدت( کمپ) ، ۲ ککلینیک مددکاری ، یک مرکز موبایل سنتر، ۱۳ مرکز مشاوره و ۲ مهد کودک و خیریه در استان اصفهان در هفته بهزیستی در استان اصفهان افتتاح می‌شود.

فرشاد بیان کرد: همچنین با افتتاح مسکن مددجویان به مناسبت هفته بهزیستی ۵۵ خانواده عضو بهزیستی استان اصفهان صاحب مسکن می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: دو هزار و ۲۴۵ طرح اشتغال شامل اشتغالزایی برای مددجویان و معلولان و حمایت کارفرمایان از دیگر طرح های افتتاح شده بهزیستی در استان اصفهان می باشد.

وی به مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی برای معلولان اشاره‌ و اضافه کرد: ۶۰ درصد از معابر و اماکن عمومی شهر اصفهان توسط شهرداری مناسب‌سازی و امسال تفاهم نامه همکاری برای رفع این مشکل با شهرداری امضا شد تا با نظر کارشناسان بهزیستی انجام شود.

وی اضافه‌کرد: به صورت متوسط ۲۰ درصد از امکان عمومی، اداری و معابر در استان اصفهان مناسب‌سازی شد که کمترین‌ میزان انجام این اقدام در شهرستان‌ها است.

وی یادآورشد: کمبود اعتبار و تعداد کم معلول در شهرستان‌های استان اصفهان مانع از رشد مناسب سازی بود که ۳۰ تیم بازرسی برای رصد وضعیت معابر و محل تردد معلولان در تلاش هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا