بلینکن: بایدن از رویکرد روان گسیختگی ترامپ در قبال ایران اجتناب می‌ورزد

مشاور سیاست خارجی نامزد دموکرات انتخابات 2020 آمریکا گفت که راهبرد دولت کنونی آمریکا در قبال ایران نتیجه معکوس داشته و «دونالد ترامپ» در رسیدن به اهدافش شکست خورده است.

مشاور سیاست خارجی نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا گفت که راهبرد دولت کنونی آمریکا در قبال ایران نتیجه معکوس داشته و «دونالد ترامپ» در رسیدن به اهدافش شکست خورده است.

بلینکن: بایدن از رویکرد روان گسیختگی  ترامپ در قبال ایران اجتناب می‌ورزد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «آنتونی بلینکن» مشاور سیاست خارجی «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده  با حضور در یکی از اندیشکده‌های  آمریکایی در زمینه «ایران» و برخی مسائل مهم دیگر صحبت کرد.

به نوشته نشریه «داون» بلینکن که در اندیشکده «هادسن» حضور داشت در زمینه راهبرد دولت ترامپ در قبال ایران گفت که این راهبرد به شدت نتیجه معکوس داشت.

بلینکن که خود پیشتر معاون مشاور امنیت ملی و معاون پیشین وزیر خارجه آمریکا بود در ادامه با اشاره به خروج اشتباه دولت ترامپ از برجام گفت که برخلاف ادعای دولت ترامپ درباره مذاکره با ایران برای یک توافق بهتر و امن‌تر شدن خاورمیانه گفت که وی در هر دو هدف ناموفق بود.

وی گفت: «در واقع عکس اینها اتفاق افتاده و این عمل موجب انزوای آمریکا از شرکایی که در مذاکره برای توافق کمک می‌کردند، شد.»

بلینکن ادامه داد:«از همه بسیار مهمتر این که ایران در حال از سرگرفتن برنامه خطرناک هسته‌ای است به طوریکه این کشور را در موقعیتی قرار می‌دهد که ظرفیت بیشتری به نسبت توافق امضا شده خواهد داشت.»

وی در ادامه گفت که دولت بایدن از رویکرد روان گسیختگی دولت ترامپ در قبال ایران که  جهان را در آستانه درگیری قرار داده، اجتناب می ورزد.

مشاور جو بایدن در این مصاحبه از رویکرد دولت هند در قبال کشمیر و نقض آزادی بیان علیه جامع مسلمانان این کشور انتقاد کرد و گفت در صورت انتخاب بایدن، این موضوع از اولویت‌های وی خواهد بود.

گفتنی است که  بر اساس جدیدترین نظرسنجی «هیل – هریس»، جو بایدن، در کل کشور ۴ درصد از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور فعلی این کشور پیش است. این در حالی است که ماه گذشته بر اساس نظرسنجی همین موسسه اختلاف این دو نفر ۱۰ درصد بوده است. (جزئیات بیشتر)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا