دستگیری کلاهبردار فروش اقساطی یخچال فریزر در اینستاگرام

 

به گزارش ارک خبر:رئیس پلیس فتای استان از شناسایی و دستگیری فردی که با درج آگهی‌ جعلی فروش اقساطی لوازم خانگی در صفحه اینستاگرامی، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد خبر داد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی شکایت خانم جوانی مبنی بر اینکه با هدف خرید لوازم خانگی با اقساط ۳۰ ماهه در یک صفحه اینستاگرامی اقدام به پرداخت ۵۰ میلیون ریال به عنوان پیش پرداخت کرده و هیچ کالایی برای او ارسال نشده بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی عنوان داشت: شاکی پس از مشاهده آگهی فروش اقساطی لوازم خانگی با آگهی دهنده تماس گرفته و درخواست یک دستگاه یخچال فریزر کرده که بنا به درخواست فروشنده مبلغ ۵۰ میلیون ریال به عنوان پیش پرداخت واریز و علاوه بر اینکه هیچ کالایی ارسال نشد، فروشنده اقدام به حذف صفحه اینستاگرامی کرده و پاسخگوی تلفن خود نبوده است.

وی افزود: با توجه به شواهد و مدارک موجود و تحقیقات تخصصی صورت گرفته نهایتاً متهم شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: شهروندان باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند، همچنین ‌به منظور پیشگیری از وقوع این گونه جرایم از واریز هرگونه وجهی حتی مبالغ کم به عنوان بیعانه خودداری کنند.

رئیس پلیس فتای اصفهان خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم درخصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا