موزه خوشنویسی تبریز راه‌اندازی می‌شود

اعضای شورای اسلامی شهر تبریز با خرید آثار خوشنویسی مرحوم بخت شکوهی و تبدیل آن به موزه خوشنویسی تبریز موافقت کردند.

به گزارش شهریار، اعضای شورای اسلامی شهر تبریز با لایحه پیشنهادی شهرداری تبریز مبنی بر خرید آثار خطاطی و خوشنویسی مرحوم استاد ابراهیم بخت‌شکوهی و تبدیل آن به موزه خوشنویسی تبریز موافقت کردند.

این لایحه ابتدا در کمسیون فرهنگی و هنری شورای اسلامی شهر تبریز طرح و پس از کارشناسی به صحن شورای شهر ارجاع داده شد که در نهایت با توضیحات رئیس کمسیون فرهنگی، اعضای شورای شهر خرید این آثار و تبدیل آن به موزه‌ای عمومی را تصویب کردند.

اعضای شورای شهر تبریز همچنین با اعضای پیشنهاد شهرداری برای هیئت مدیره سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز موافقت کردند.

در ادامه جلسه شورای شهر تبریز، لایحه شهرداری در خصوص ارائه تضمین به بانک عامل برای برداشت اوراق مشارکت متروی تبریز و ارائه سهام شهرداری در بانک شهر و یکی از شرکت‌های داروسازی به عنوان تضمین به تصویب اعضای شورا رسید.

همچنین، در این جلسه لایحه پیشنهادی شهرداری مبنی بر اعمال مساعدت برای ساخت سریال جلال ۲ که به تصویب کمسیون فرهنگی شورا قرار گرفته است، مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت و موافقین و مخالفین این لایحه به ایراد صحبت پرداختند که زمان کافی برای رأی‌گیری نمانده و تعیین تکلیف این لایحه به جلسه آتی شورای موکول شد.

امروز همچنین در جلسه شورای شهر، گزارش حسابرسی شرکت بهره‌بردار قطار شهری تبریز در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ به سمع و نظر اعضا رسید که در نهایت با لحاظ  تغییراتی این گزارش نیز به تصویب اعضا رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا