پویش «کروما» برای مقابله با کرونا در تبریز اجرا شد

مرحله اول پویش «کروما» به همت همتایاران سلامت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با محوریت آموزش اصول بهداشتی به رانندگان تاکسی و تاکید بر استفاده از ماسک در این کلانشهر اجرا شد.

مرحله اول پویش «کروما» به همت همتایاران سلامت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با محوریت آموزش اصول بهداشتی به رانندگان تاکسی و تاکید بر استفاده از ماسک در این کلانشهر اجرا شد.

این پویش با همکاری سازمان مردم نهاد امیدسازان راه سلامت، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری تبریز و اداره کل ورزش و جوانان  آذربایجان شرقی و به دنبال شیوع مجدد و شدت گسترش ویروس کرونا امروز /یکشنبه/ در تبریز اجرا شد.

مسئول همتایاران سلامت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه پویش «کروما» توسط اعضای این تشکل برنامه ریزی شده است، اظهار داشت: این پویش با هدف آموزش فاصله گذاری اجتماعی و آموزش استفاده از ماسک، جمع آوری ماسک جهت پیشگیری از گسترش عفونت در سطح شهر و فرهنگ سازی بهداشتی شکل گرفته است.

عرفان نظام دوست افزود: پویش فوق در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته به صورت فعالیت داوطلبانه در جهت محقق ساختن این برنامه به منظور کاهش آلودگی و بهینه سازی مصرف ماسک و بازگردانی ماسک به چرخه بازیافت برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: حضور دانشجویان فقط مختص دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی نیست و برنامه ریزی ها برای حضور دانشجویان تمامی دانشگاه ها و آحاد مردم صورت گرفته و قبل از اعزام نیروها، اطلاعات کامل در مورد پروتکل های بهداشی به داوطلبان داده شده است.

نظام دوست اضافه کرد: ادارات و سازمان های دخیل در این پویش با همکاری خود با مجموعه دانشجویی همتایاران و سازمان مردم نهاد امیدسازان راه سلامت، تمام تلاش خود را به کار می گیرند که خدمات خود را در اختیار اکثریت مردم قرار دهند و از هیچ کوششی در این راه دریغ نخواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه قبل از آغاز به کار داوطلبان شرکت کننده در پویش توضیحات کلی و آموزش های لازم داده شده است، گفت: برخورد شایسته و توجیه مناسب استفاده از ماسک در آموزش به رانندگان مورد تاکید ماست.

نظام دوست با بیان اینکه داوطلبان در جریان اجرای این پویش پای درد دل رانندگان نشسته و مشکلات آنها در خصوص تهیه ماسک و مواد محافطتی را ثبت کردند، اضافه کرد: رعایت سوار کردن تعداد حداکثر ۳ مسافر، دریافت نکردن وجه نقد و تاکید بر استفاده از نرم افزارهای الکترونیکی برای پرداخت پول و استفاده صحیح از مواد ضدعفونی کننده از دیگر توصیه های داطلبان به رانندگان بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا