استفاده از ماسک در آذربایجان شرقی نظارت می شود

بر اساس مصوبه کمیته بهداشت محیط ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا در آذربایجان شرقی بر اجرای طرح استفاده اجباری از ماسک در ادارات و اماکن عمومی نظارت می شود.

بر اساس مصوبه کمیته بهداشت محیط ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا در آذربایجان شرقی بر اجرای طرح استفاده اجباری از ماسک در ادارات و اماکن عمومی نظارت می شود.

در نشست روز یکشنبه کمیته مزبور مقرر شد ضمن نظارت دقیق بر اجرای طرح استفاده اجباری از ماسک، اجرای دقیق فاصله گذاری اجتماعی در وسایل نقلیه عمومی و مقابله با قهوه خانه های سنتی عرضه کننده قلیان و رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی در باشگاه های ورزشی نیز با جدیت و حساسیت بیشتر رصد شده و نظارت شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و رئیس کمیته بهداشت محیط ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونای آذربایجان شرقی، در این نشست نظارت دقیق بر رعایت استفاده از ماسک در اماکن عمومی را مورد تاکید قرار داد و گفت: عادی‌ انگاری در شرایط فعلی بسیار خطرناک است.

جواد رحمتی با بیان اینکه کرونا و شیوع سریع آن به هیچ عنوان شوخی‌بردار نیست، اظهار داشت: همه باید برای ایجاد حساسیت هرچه بیشتر در بین مردم تلاش کنیم و اغماض و سهل انگاری در این زمینه پذیرفته شده نیست.

وی با تاکید بر پرهیز مردم از مسافرت های غیرضروری و حضور در اجتماعات و دورهمی‌ها، یادآور شد: حضور در چنین مراسم هایی به معنای بازی با جان خود و دیگران است و باید با فرهنگ سازی در این زمینه به برخی باورهای سنتی و غلط پایان دهیم چون بر اساس آمارهای موجود دلیل ابتلای افزون بر ۸۰ درصد کرونایی ها حضور در چنین تجمعات بوده است.

رحمتی اظهار داشت: رعایت فاصله گذاری اجتماعی نه در شعار، بلکه در مقام عمل باید مورد توجه تمامی اقشار جامعه قرار بگیرد و برای تحقق این هدف نیز باید بتوانیم از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و تشکل های مردمی استفاده کنیم.

رحمتی نظارت دقیق و درست شهرداری بر تاکسی های درون شهری برای رعایت پروتکل های بهداشتی را خواستار شد و گفت: آگاه سازی رانندگان تاکسی باید توسط شهرداری مورد توجه جدی قرار گیرد و در صورت بی توجهی رانندگان به رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های ابلاغی، متناسب با ضوابط با آنان برخورد شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا