رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی بر رفع موانع تولید تاکید کرد

رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با تاکید بر لزوم تقویت و حمایت از تولید و صنعت گفت: حمایت از تولیدکنندگان و صنایع و رفع موانع تولیدی موجب رونق اشتغال می‌شود.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با تاکید بر لزوم تقویت و حمایت از تولید و صنعت گفت: حمایت از تولیدکنندگان و صنایع و رفع موانع تولیدی موجب رونق اشتغال می‌شود.

موسی خلیل اللهی روز دوشنبه پس از جلسه ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری آذربایجان شرقی که با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، مدیران دستگاه های دولتی استانی و شهرستان جلفا و مرند برگزار شد، گفت: بر اساس بند الف ماده ۲۷ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری و صنعتی، سطح ارتباط و رفتار قضایی با مناطق آزاد همانند وزارت خانه ها می باشد.

وی عمده مشکلات مطرح شده در این جلسه را مربوط به حوزه های آب، برق و تسهیلات عنوان و خاطرنشان کرد: در این جلسه مسائل و مشکلات تعدادی از واحدهای تولیدی منطقه آزاد ارس با هدف احیا، حفظ اشتغال و رفع موانع پیش رو مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم برای رفع موانع حقوقی و قضایی این واحدها اتخاذ شد و علاوه بر موارد فوق مشکل ۵ معدن شهرستان مرند که دارای پروانه بهره برداری می باشند و به دلیل برخی مشکلات امکان بهره برداری برای آنها فراهم نشده است نیز بررسی شد.

 تحریم ها را با اتحاد خنثی می کنیم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس هم گفت: تحریم ها توطئه استکبار برای تضعیف اقتصاد و ایجاد نارضایتی در کشور است اما با اتحاد و همدلی تحریم ها را خنثی خواهیم کرد.

محسن نریمان افزود: حضور مسئولین قضایی در قالب کارگروه رفع موانع تولید و اعلام مشکلات بخش خصوصی توسط خود مدیران شرکت های فعال در ارس، برخی از مشکلات عرصه تولید و اشتغال را حل می کند.

وی گفت: امیدوارم تصمیماتی که در این جلسات اتخاذ می شود موانع تولید ناشی از تحریم ها و ویروس کرونا را در کمترین زمان ممکن حل کند.

نریمان اظهار کرد: در صورتیکه جلسات ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی که با حضور تیم کامل و کارآمد دادگستری آذربایجان شرقی در ارس برگزار می شود در سراسر کشور و مناطق آزاد الگو شود، قطعا بسیاری از موانع و مشکلات تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی حل خواهد شد.

در پایان این جلسه رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی به همراه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و مدیران دستگاه های دولتی در راستای بررسی مشکلات شرکت ها از برخی واحدهای تولیدی ارس بازدید کردند.

منطقه آزاد ارس در چهار بخش منفصل در شمالغرب ایران و نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان و کنار رود مرزی ارس استقرار یافته است و دارای ظرفیت های مناسب تولیدی و تجاری است .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا