شش سالن تئاتر امسال توسط شهرداری تبریز مناسب سازی می‌شود

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تبریز نیز با اشاره به کمبود فضاهای فرهنگی و هنری به ویژه در حوزه تئاتر و موسیقی در تبریز اظهار کرد: در بودجه سال جاری مناسب سازی ۶ سالن برای اجرای نمایش و تئاتر در اولویت شهرداری قرار گرفته است.

به گزارش شهریار، حجت الاسلام  والمسلمین  احمد حمیدی با اعلام این خبر گفت: این سالن ها شامل شمس، باغ گلستان، فرهنگسراهای الغدیر، مبین،  فرشته و شهید بهشتی است که با مناسب سازی آن ها، گروه های تئاتر می توانند در این سالن ها تمرین و اجرا کنند.

وی اظهار کرد: چندین سالن آمفی تئاتر و اجتماعات نیز زیرمجموعه شهرداری تبریز وجود دارد که می توان آن ها را فقط برای تمرین در اختیار گروه های حوزه نمایش و موسیقی قرار دارد.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز با اشاره به آماده شدن لایحه حمایت از نام‌آوران در حوزه فرهنگ، هنر و ورزش از سوی معاونت فرهنگی شهرداری گفت: با تصویب این لایحه در شورای اسلامی تبریز از سرآمدان این حوزه ها به نحو شایسته تجلیل خواهد شد تا این کار مشوقی برای علاقه مندان به ورود به این حوزه ها باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی ادر ادامه افزود:در ایام کرونا لایحه ای نیز برای حمایت از گروه های فرهنگی و هنری از سوی معاونت فرهنگی شهرداری تهیه شده تا در قالب ماموریت های حوزه فرهنگی اقدام به عقد قرارداد با اهالی فرهنگ و هنر برای تولید محتوا و آثار شود و از این طریق از این قشر حمایت کرد.

وی با اشاره به راه اندازی موزه مشاغل در تبریز یادآورشد: آثار «سرابی» خریداری و این آثار به نام شهرداری و شهر می شود و برای بازدید عموم و علاقه مندان در این موزه به نمایش گذاشته خواهد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تبریز با بیان اینکه خانه هنر (انجمن شهر) نماد مدنیت این شهر است، گفت: شهرداری صرفا بدنبال مالکیت این خانه بوده و تمام موزه ها، گروه ها، انجمن ها و کتابخانه های موجود در این مکان همچنان در این محل خواهند ماند و به فعالیت خود ادامه خواهند داد تا زمانی که برای آن ها جای مناسب تری فراهم شود.

حجت الاسلام حمیدی، افزود:  اهالی فرهنگ و هنر در ارتباط با فعالیت در خانه هنر نباید هیچ گونه نگرانی و دغدغه ای داشته باشند چراکه هیچ گونه مشکلی برای فعالیت آن ها ایجاد نخواهد شد بلکه ارایه امکانات و خدمات به آن ها نیز بیشتر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا