تحقق امنیت غذایی در آذربایجان‌شرقی نیازمند هماهنگی بین‌بخشی است

رییس دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان‌شرقی گفت: تحقق کامل امنیت غذایی در جامعه نیازمند هماهنگی بین‌بخشی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان‌شرقی گفت: تحقق کامل امنیت غذایی در جامعه نیازمند هماهنگی بین‌بخشی است.

محمدحسین صومی روز دوشنبه در جلسه کمیته استانی صیانت از حقوق مردم در سلامت و امنیت غذایی، با تاکید بر اهمیت برگزاری منظم و مستمر جلسات این کمیته، افزود: جلسات کمیته صیانت از حقوق مردم در سلامت و امنیت غذایی طبق تفاهم نامه فیمابین دادستانی و دستگاه های مرتبط با محوریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می شود.

وی با اشاره به اهمیت موضوع دفاع از حقوق مردم در سلامتی و امنیت غذایی، اظهار داشت: سلامت مردم مقوله ای است که نیاز به هماهنگی های بین بخشی دستگاه های ذیربط را می طلبد و حمایت و پشتیبانی سایر دستگاه های دولتی و غیردولتی نیز در پیشبرد اهداف این کمیته موثر خواهد بود.

صومی ادامه داد: کمیته صیانت از حقوق مردم در سلامت و امنیت غذایی طبق تفاهم نامه چندجانبه دادستانی کل کشور و دستگاه های مختلف مرتبط با مسئولیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به تبع آن دانشگاه های علوم پزشکی استان ها به منظور رفع نواقص اجرایی و رعایت قوانین، مقررات، ضوابط و استانداردهای تعریف شده برای تحقق اهداف سلامت تشکیل شده است.

وی ابراز امیدواری کرد مشکلات سلامت و امنیت غذایی استان با مطرح شدن در کمیته یاد شده و با استفاده از اهرم اجرایی دادستانی و با حکم قضایی برای دفاع از حقوق عامه مردم حل شوند.

پیش از این مدیر پروژه امنیت غذایی آذربایجان‌شرقی با اعلام خبر الحاق شهرستان‌های هوراند و مرند به طرح امنیت غذایی گفته بود: این طرح در ۱۳ شهرستان استان در حال اجراست.

ایرج اسکندری افزود: از اجرای این طرح در هشترود چهار سال سپری شده و در این مدت موفقیت‌های بسیار خوبی در ایجاد تنوع در ارقام گندم، جو، نخود، حبوبات و محصولات علوفه‌ای به دست آمده است.
وی گفت: در طرح امنیت غذایی هشترود بیش از ۲۶ لاین رقم گندم، ۳۶ لاین نخود و هشت لاین جو کشت می شود.
اسکندری هدف از اجرای طرح امنیت غذایی را تنوع بخشی به محصولات دیم، تناوب و حفظ سلامت و رطوبت خاک و توسعه کشاورزی حفاظتی عنوان و اضافه کرد: تغییر سیستم کشت به روش حفاظتی  از مهم‌ترین دستاوردهای طرح امنیت غذایی است که در این روش شخم زدن زمین حذف، مواد عالی خاک و تنوع گیاهی بیشتر، خاک‌ورزی کم و بستر انتقال طرح در مناطق کشاورزی حفاظتی می شود.
مدیر پروژه امنیت غذایی استان  با اشاره به اینکه باید از این فرصت و ظرفیت در جهت آموزش کارشناسان و کشاورزان و معرفی بذرهای مناسب به کشاورزان بهره گرفت، اظهار داشت: اجرای طرح امنیت غذایی یک فرصت برای توسعه زراعت دیم است که باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا