واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد «ایمن» است

نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها حاکی از آن است که واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد بی‌خطر است و می‌تواند سیستم ایمنی را برای مقابله با این ویروس تربیت کند.

واکسن کرونای  دانشگاه آکسفورد «ایمن» است

به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها حاکی از آن است  واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد بی‌خطر است و می‌تواند سیستم ایمنی را برای مقابله با این ویروس تربیت کند.

مجله بهداشت جهانی لانست در تازه‌ترین گزارش خود یادآور شد، دو واکسن توسعه داده شده علیه کووید ۱۹ توانسته‌اند در آزمایشات انسان پاسخ ایمنی ایجاد کنند.

براساس آنچه که لانست منتشر کرده، کاندیداهای واکسن کووید ۱۹، یکی از چین و دیگری از انگلیس برای انسان‌ها ایمن بوده و واکنش‌های ایمنی شدیدی در دو کارآزمایی بالینی جداگانه در بین بیماران ایجاد کرده است.

براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO)  نخستین واکسن، واکسن دانشگاه آکسفورد است؛ این واکسن یکی از پیشرفته ترین‌ها محسوب می شود.

روز دوشنبه، این دانشگاه نتایج خود را از مرحله اول آزمایش‌های انسانی منتشر کرد که در آن بیش از ۱۰۰۰ بزرگسال در انگلیس بین ۱۸ تا ۵۵ سال شرکت داشتند؛ تزریق این واکسن به داوطلبان باعث تولید پادتن و افرایش گلبول سفید برای مقابله با ویروس کرونا شده است.

در مرحله بعد، بیش از ۱۰ هزار داوطلب در انگلیس مورد بررسی قرار خواهند گرفت؛ درنهایت برای اطمینان از ایمن بودن این واکسن نیاز است تا آزمایش انسانی بر روی تعداد زیادی از افراد صورت بگیرد.

به گفته محققان، واکسن دانشگاه آکسفورد هم واکنش پادتن و هم واکنش سلول‌های تی را شامل می‌شود؛ همه کارشناسان روی آنتی بادی ها متمرکز شده‌اند، اما شواهد در حال رشدی وجود دارد که نشان می‌دهد پاسخ سلول‌های T در دفاع در برابر ویروس کرونا مهم است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا