جهاد کشاورزی قزوین از یکپارچه سازی اراضی حمایت می کند

سرویس خبری روزنامه ارک- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با حمایت از یکپارچه سازی اراضی، اجرای آبیاری تحت فشار، احداث گلخانه در روستاهای پایلوت طرح های اقتصادی به شکوفایی روستاها کمک می کنیم.

به گزارش  مهر، نیازعلی ابراهیمی پاک درجلسه بررسی ظرفیت سرمایه گذاری در ۲۰ روستای استان قزوین که ظهر پنجشنبه در محل استانداری برگزار شد اظهارداشت: به منظور بهینه سازی مصرف آب در مناطق و مدیریت منابع آبی آمادگی کامل داریم تا از اجرای طرح های اقتصادی در روستاهایی که نسبت به یکپارچه سازی اراضی داوطلب باشند حمایت کنیم.

وی افزود: روستای قشلاق با بیش از چهار هزار خانوار و داشتن ۴۲۰۰ هکتار اراضی کشاورزی از ۳۱ حلقه چاه مجاز و ۴۲ حلقه چاه غیرمجاز برخوردار است که با کشت مناسب در زمینه انگور در صورت تشکیل تعاونی می توانند از تسهیلات بانکی و دولتی هم استفاده کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: اگر ۵۰ هکتار زمین در این روستا پیش بینی شود آمادگی داریم برای ساخت گلخانه گام برداریم و زیرساخت لازم را برای تولیدکنندگان روستایی فراهم کنیم.

وی گفت: اجرای طرح های آبیاری تحت فشار، شهرک گلخانه ای و یکپارجه سازی اراضی به اقتصاد منطقه کمک کرده و میزان مصرف آب را به حداقل کاهش خواهد داد که امیدواریم ساکنان روستا از این کار استقبال کنند.

ابراهیمی پاک یادآورشد: ایجاد کارگاههای صنعتی فرآوری انگور و صنایع تبدیلی از دیگر طرح هایی است که در این روستا قابلیت اجرا دارد و با تشکیل تعاونی می توان ضمن حفظ زمین های زراعی کوچک با هماهنگی و تمرکز بیشتری کار کرد.

یدالله ملکی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای قزوین هم گفت: دادن مجوز جدید در حوزه آب ممنوعیت قانونی دارد اما در صورت یکپارچه سازی اراضی آمادگی داریم تامین آب را با مدیریت منابع انجام دهیم.

وی گفت: در روستاهای آبیک به دلیل فرهنگ سازی انجام شده و آمادگی روستائیان می توان چند طرح مهم را به صورت پایلوت اجرا کرد که با همکاری جهاد کشاورزی امیدواریم چند طرح ر ا عملیاتی کنیم.

در این جلسه پس از بحث و بررسی مسائل مقرر شد برای تحقق طرحهای سرمایه گذاری اقتصادی، مکانیزم اجرایی در دفتر همکاری مشترک
جهاد کشاورزی و آب منطقه ای مطرح و برای فرهنگ سازی و آموزش و مطالعات پایه نیز اقدام لازم صورت گیرد.

همچنین پیگیری فرماندار و بخشدار آبیک، شورای اسلامی روستا و مدیریت محلی نسبت به توجیه طرح ها از دیگر تصمیمات این جلسه بود.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا