تلاش آمریکا برای تمرکز بر ایران به جای رژیم صهیونیستی در شورای امنیت

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد که نشان داده است حامی سرسخت رژیم صهیونیستی است، گفت در شورای امنیت به جای رژیم صهیونیستی باید به ایران به عنوان آنچه که او تهدید واقعی خاورمیانه نامید، پرداخت.

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد که نشان داده است حامی سرسخت رژیم صهیونیستی است، گفت در شورای امنیت به جای رژیم صهیونیستی باید به ایران به عنوان آنچه که او تهدید واقعی خاورمیانه نامید، پرداخت.

کلی کرافت روز سه شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع خاورمیانه و مساله فلسطین برگزار شد، افزود: ما بسیار نگران احیای کووید-۱۹ در اسرائیل ، کرانه باختری و غزه هستیم.

وی بدون توجه به جنایات رژیم صهیونیستی و محاصره چندین ساله غزه، مدعی شد: در ۶ ماه گذشته در غزه بیش از ۱۵ خودکشی و صدها تلاش صورت گرفته است که اکثر قربانیان زیر ۳۰ سال هستند. ۵۰ درصد از نزدیک به ۲ میلیون نفر در غزه زیر ۱۸ سال سن دارند. آنها سزاوار یک آینده واقعی هستند، نه بدبختی که رهبران بی‌کفایت فعلی پیش روی آنها گذاشته‌اند.

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد ادعا کرد: حماس ۱۳ سال پیش در زمان به دست گرفتن قدرت از فتح و تشکیلات خودگردان فلسطین، صدها نفر را کشت و زخمی کرد. آنها از آن زمان تاکنون خشونت را برانگیخته‌اند و تا به امروز ، صدای اعتدال و چشم انداز صلح و سعادت برای مردم فلسطین را ساکت کرده‌اند.

کرافت با این ادعا که «حماس به عنوان یک سازمان تروریستی نقش محوری در ایجاد ناامیدی در غزه دارد»، اظهار کرد: حماس وانمود می‌کند که به عنوان یک دولت عمل می‌کند اما از تاکتیک‌های ارعاب خشونت آمیز علیه هرگونه فرصت برای مطبوعات آزاد، جامعه مدنی و آزادی بیان استفاده می‌کند.

وی یادآور شد: منشور حماس می‌گید «هیچ راه حلی برای مساله فلسطین وجود ندارد مگر از طریق جهاد». آنها مایل هستند مردم فلسطین را برای ناامیدی و درگیری همیشگی برای تحقق چشم انداز خشونت آمیز خود تسلیم کنند و آرزوهای هژمونی حامیان مالی چون رژیم ایران را محقق سازند تا اینکه آینده‌ای توام با صلح و سعادت را ایجاد کنند. جای تعجب ندارد با گرفتار شدن در چنین چرخه جنونی، جوانان غزه امید خود را از دست داده‌اند.

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد همچنین مدعی شد: بدتر این است که تهران برای اینکه شورا اجازه دهد ممنوعیت تسلیحاتی ایران برداشته شود، بدبختی‌ها و خونریزی‌ها، نه فقط در غزه بلکه در لبنان، سوریه، عراق و یمن را نگه دارد. احتمالا این جلسه و جلسات مربوط به خاورمیانه در ماه‌های آینده باید روی این تهدید بزرگ برای صلح و امنیت متمرکز شود.

کرافت ادامه داد: ما می توانیم درباره معناشناسی و قطعنامه‌ها بحث کنیم اما باید بر نحوه القای امید در جوانان غزه، کرانه باختری و اسرائیل تمرکز کنیم. وضع موجود یک شکست است. ما باید در مورد چگونگی مسئولیت‌پذیری رهبران اسرائیل و فلسطین برای نشستن در میز مذاکره بحث کنیم.

وی با این ادعا که آنچه که چشم انداز صلح ترامپ نامید، برای ایجاد صلح و القای امید به جوانان دو طرف برای آینده‌ای مرفه و مسالمت‌آمیز بوده است، اضافه کرد: برخی عناصر برنامه ما را رد کرده اند، اما هیچ کس جایگزینی ارائه نداده است که هم واقعی و هم معتبر باشد.

نماینده آمریکا که تمام قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره وضعیت فلسطین را نادیده گرفته است، اظهار کرد: در حقیقت ، ما بیشتر به جای بحث در مورد راه‌های برقراری صلح و ترغیب فلسطینی‌ها برای آمدن به میز مذاکره ، بحث بیشتر درباره واکنش‌های احتمالی تنبیهی علیه اسرائیل مشاهده کرده‌ایم. اگر نتوانیم طرفین را به طور مستقیم درگیر کنیم، جوانان در غزه، کرانه باختری و اسرائیل همچنان رنج خواهند دید.

کرافت افزود: از همه شما می پرسم، چه گزینه‌های دیگری در این مرحله باقی مانده است؟ آیا شورا باید ماه‌ها جلسات خود را با گفتن همین موارد ادامه دهد یا ما واقعا آماده هستیم که جهاد اسلامی و حماس مورد حمایت ایران را برای ایجاد هرج و مرج و مرگ، مهیا سازیم؟

وی ادامه داد: آیا ما آماده هستیم تا فضایی را ایجاد کنیم که در آن فلسطینی‌ها و اسرائیلی ها بتوانند درگیری‌های خود را حل کنند؟ هیچ جایگزینی برای مذاکرات مستقیم بین دو طرف وجود ندارد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد اضافه کرد: این شورا باید در پی دستیابی به صلح برای آینده بهتر فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها باشد و این به معنای گفت‌وگو با دلایل اصلی این درگیری و آشوبگران آن است. از این طریق، ما به اسرائیلی‌ها، فلسطینی‌ها و مردم در خاورمیانه کمک خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا