لبنیات گران نمی‌شود

خبرگزاری ارک: دبیر کانون انجمن‌های صنایع غذایی اعلام کرد: صنایع لبنی به دلیل نبود کشش در بازار، فعلا از افزایش قیمت محصولات لبنی صرف‌نظر کرده‌اند.

کاوه زرگران در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: به دلیل رکود در بازار محصولات لبنی، با افزایش دوباره قیمت این محصولات فعالان صنعت لبنیات ضرر بیشتری خواهند کرد.

وی با اشاره به افزایش هزینه دستمزد و نیروی کارگری در ابتدای سال و افزایش قیمت سوخت و حامل های انرژی در اسفند سال گذشته اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت موافقت کرده به همان میزان اثرگذاری افزایش هزینه‌ها، قیمت‌ها نیز تعدیل شود و تمام صنایع غذایی خواستار این تعدیل هستند اما قیمت لبنیات فعلا تغییری نمی کند.

به اعتقاد زرگران نیاز است در مورد قیمت گندم تصمیم‌گیری شود، چرا که صنایع نشاسته و گلوکز به دلیل بالا بودن قیمت مواد اولیه، قدرت رقابت در بازارهای جهانی را از دست داده‌اند.

دبیر کانون انجمن‌های صنایع غذایی گفت: قیمت مواد اولیه لبنیات، گندم، نشاسته و گلوکز و ماکارونی در ایران بالاست؛ به گونه‌ای که قدرت رقابت در بازارهای جهانی را از دست داده‌ایم. در حال حاضر 80 درصد صادرات محصولات لبنی ایران به عراق است و در صورتی که فکری به حال قیمت شیر خام نشود این بازار را به ترکیه واگذار خواهیم کرد، چراکه قیمت شیر خام در این کشور کیلویی 800 تومان و در کشور ما بیش از کیلویی 1200 تومان است.

وی اظهار کرد: در سال‌های گذشته وزارت جهاد کشاورزی سیاست درستی را در پیش گرفت تا از کشاورزان و تولید داخل حمایت کند، اما در اجرا مشکلاتی وجود دارد، چرا که یارانه کشاورزی را با قیمت تمام شده جمع زده‌ایم و قیمت خرید تضمینی از کمک های دولت و قیمت واقعی جهانی کالا تشکیل می شود و تلفیق این دو باعث قیمت کاذب شده است.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا