معاون استاندار: حل مشکل ترافیک نیازمند استانداردسازی معابر است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در حوزه ترافیک، مدیریت و برنامه‌ریزی مهم‌تر از کارهای سخت‌افزاری است، افزود: مشکل ترافیک تنها با توسعه معابر و ساخت روگذر و زیرگذر حل نمی‌شود و باید به استانداردسازی شبکه‌های موجود هم توجه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در حوزه ترافیک، مدیریت و برنامه‌ریزی مهم‌تر از کارهای سخت‌افزاری است، افزود: مشکل ترافیک تنها با توسعه معابر و ساخت روگذر و زیرگذر حل نمی‌شود و باید به استانداردسازی شبکه‌های موجود هم توجه شود.

جواد رحمتی روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرهای استان، اظهار داشت: در سال‌های گذشته، زیرگذرها و روگذرهای متعددی در شهرها ساخته شده، اما مشکل ترافیک حل نشده است؛ در حالی که اگر هزینه این اقدامات برای توسعه حمل ‌و نقل عمومی هزینه می‌شد نتیجه بهتری به دست می‌آمد.

وی افزود: اگر انتظار داریم که مردم در مناطق مرکزی شهر از خودروی شخصی استفاده نکنند باید امکان استفاده از حمل‌ و نقل عمومی را فراهم کنیم و منطقی نیست که مردم حق انتخاب نداشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر ایمن‌سازی معابر شهری، گفت: افزایش تلفات ناشی از تصادفات درون‌شهری در سال جاری، مسأله‌ای نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت و علل و عوامل این موضوع باید بررسی و شناسایی شود.

وی با اشاره به اینکه امنیت از مهم‌ترین شاخصه‌های یک شهر خوب است، افزود: وقتی ارتباط بین دو سمت معابر به شکل منطقی تعریف نشود شاهد چنین حوادثی خواهیم بود و به جای اینکه مشکل را حل کنیم دست به اقدامات کلیشه‌ای می‌زنیم.

رحمتی خاطرنشان کرد: ساخت پل‌های عابرپیاده یکی از این اقدامات است که اغلب برای فرار از تعقیب قانونی به هنگام حادثه ساخته می‌شوند و توجهی به این که مردم از آن استفاده می‌کنند یا نه، نمی‌شود.

وی  از افزایش ۱۶ درصدی تلفات در تصادفات درون ‌شهری آذربایجان شرقی طی سال گذشته نسبت به سال ۹۷ خبر داد و تأکید کرد: افزایش تلفات درون‌شهری مسأله بسیار مهمی است و برای حل این مشکل، در کنار فرهنگ‌سازی و تمهیدات فیزیکی، باید در عملکردهای مدیریتی هم تجدیدنظر شود.

در این جلسه موضوع تلفات ناشی از تصادفات رانندگی درون‌شهری که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، بررسی و راهکارهای کاهش آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا