نقد اخبار روز

*محمداشراقی

ایسنا – معاون بهداشت وزیر بهداشت از جلسات تصمیم گیری برای چگونگی برگزاری اعیاد قربان وغدیروایام محرم و صفر خبر داد و بابیان اینکه هنوزهیچ چیزدر این باره قطعی نشده، درعین حال گفت: قطعا مراسم امسال به شکل قبل نخواهد بود و کاملا محدود خواهد بود تا مراسمی با کیفیت مناسب و توام با سلامتی برگزار شود.

ارک – امید است در تصمیم گیری ها، اولویت امنیت جانی مردم لحاظ شود.

ایسنا – در پی انتشار اخباری مبنی بر وقف بخشی از کوه دماوند، مدیر کل دفتر حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: محدوده‌ای که در حال حاضر مورد اختلاف سازمان اوقاف و سازمان جنگل‌ها است، ارتفاعی بیش از ۴۰۰۰ متر دارد و تاکنون هیچ مرجعی نتوانسته برای این منطقه سند مالکیت بگیرد.

ارک – فلسفه ایجاد سنت حسنه وقف خارج کردن اموال از حیطه مالکیت افراد است. گویا در موارد اخیر شائبه نقض غرض وجود دارد.

ایسنا – سردار محمدرضا مقیمی در تشریح جزئیات این خبر، اظهار داشت: با توجه به نوسانات اخیر بازار ارز و حضور سوداگران ارزی و اقدامات آنها برای متشنج کردن این بازار، برای مقابله و برخورد قانونی با مجرمان ارزی؛ دومین طرح سراسری مبارزه با اخلال گران بازار ارز به مدت ۷۲ ساعت اجرا شد.

ارک – سود زیاد باد آورده  در بازار ارز و مسکن، باعث ایجاد طبقه ای از  سودجویان و دلالان در بازار شده و می شود.مسئولان اقتصادی علاوه بر انجام کارهای کوتاه مدت تاکتیکی ، باید به فکر خروج ارز و مسکن از بازار آزاد باشند. اگر ابزارهای تولید با سرعت توسعه نیابد، فردا در بازار کشور ، شاهد بروز ابزار های کذایی سود جویی دیگری نیز خواهیم بود.

ایسنا – نتایج یک  مطالعه نشان می دهد تاثیرهمه گیری بیماری کووید-۱۹ موجب می شود نزدیک به هفت میلیون کودک دیگر در جهان به سوء تغذیه مزمن دچار شوند.

ارک – مسلما بحران کرونا عوارض دیگری هم خواهد گذاشت. برای پیش بینی آثار این ویروس افراد و ارگانهای مسئول باید در پی شناخت  این آثار و بدنبال انجام اقدامات پیشگیرانه لازم باشند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا